פרסום ראשון

ב'פלג' מבהירים: "נערכים מעכשיו לבחירות המקומיות; לא נרוץ עם אף מפלגה"

לאור השיח שנוצר כביכול ב'פלג' יצביעו במערכת הבחירות הנוכחית - לאחת המפלגות החרדיות, ב'פלג' מבהירים נחרצות, כי הם לא יצביעו | חשיפה: כך ה'פלג' נערך כבר עכשיו לבחירות המקומיות בעוד שנה; "מצפים ל-35 אלף קולות" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך והגר"א דויטש, לפני מספר שנים (צילום: ללא קרדיט)

מערכת הבחירות הקרובה, הנחשבת קריטית עבור הציבור החרדי, הדתי והאמוני בישראל, גרמה לאיחוד מלא בין רוב הפלגים שבגוש הימין, מי שנותרו מחוץ למשחק הפוליטי, הם אנשי הפלג הירושלמי, המוערכים בקרוב למנדט.

במהלך החודש וחצי האחרונים, נשמעו קולות ואף דיווחים, כי ב'פלג הירושלמי', ערכו משאים ומתנים, עם חיבורים למפלגות חרדיות קיימות שיתנו להם ייצוג.

תחילה, עוד לפני שהוכרז האיחוד בין 'דגל' ל'אגודה', ב'אגודה' גיששו אצל רבני 'הפלג', אם במידה והם יקבלו מקום ריאלי, הם יצביעו עבורם, המו"מ בין הצדדים לא הבשיל כאשר כבר הוכרז איחוד ביהדות התורה.

לאחר סגירת הרשימות, ולאחר שח"כ משה גפני הציע לציבור התימני, להצביע עבור 'דגל התורה', החלו גישושים בין ש"ס ל'הפלג', אך כעת 'כיכר השבת' מפרסם לראשונה, כי רבני 'הפלג' החליטו לדחות את ההצעה מכל וכל, וזאת בשל מחלוקות אידאולוגיות שבלתי ניתנות לגישור עם ראשי ש"ס.

בכיר ב'פלג הירושלמי' אף מוסיף ואומר ל'כיכר השבת': "היו הרבה חיזורים סביב העשרות אלפי קולות של 'הפלג', אך האמת היא שהרבנים מלכתחילה לא רצו שום חיבור עם אף מפלגה בבחירות הארציות, וזאת מכמה וכמה סיבות שעיקרן היא ההתנגדות הנחרצת של הגר"ש זצ"ל להצבעה למפלגות הקיימות".

כך או כך, ב'פלג' אמנם לא ירוצו כאמור בבחירות הארציות, אך כעת אנו חושפים ב'כיכר השבת', כי ב'פלג' ייערכו מיד לאחר חג הסוכות כינוס פוליטי לבחירות המקומיות שייערכו בנובמבר 2023.

כזכור, עם הפיצול מתנועת דגל התורה לפני כעשור, הגר"ש אוירבך זצוק"ל הקים תנועה חדשה בשם 'בני תורה', שבבחירות המקומיות האחרונות לפני 4 שנים קיבלה כ-25 אלף קולות, ב-6 ערים בהן המפלגה רצה.

בראש סדר היום של התנועה העמיד הגר"ש אוירבך זצוק"ל את המאבק נגד חוק הגיוס וגיוס בני ישיבות, ועצמאות החינוך החרדי בישראל.

כעת, עם מלאת עשור להקמת תנועת בני תורה, יכנס ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש את ציבור הפלג הירושלמי ממשיכי דרכו של מרן הגר"ש אוירבך זצוק"ל, לכינוס ענק באצטדיון ארנה בירושלים, שם צפוי ראש הישיבה לשאת את המשא המרכזי של הערב.

יצוין, כי מאז התאגדותו של הפלג הירושלמי לתנועה - תחת הנהגתו של הגר"ש אוירבך זצוק"ל ותחת הנהגתו של הגר"א דויטש, הוקמו מאות מוסדות חינוך לבנים ובנות, ישיבות קטנות וגדולות, סמינרים וכוללים בכל רחבי הארץ.

המוסדות הוקמו בכל הערים החרדיות ברחבי הארץ, מצפת וטבריה ועד אופקים ונתיבות, בכל אותן הקהילות הוקמו מוסדות חינוך 'על טהרת הקודש' שאינן ממומנות על ידי המדינה ומשרד החינוך.

ב'פלג' מתכננים כבר מעכשיו כאמור את הבחירות המקומיות, כאשר הם בטוחים שהפעם - למרות פטירת המנהיג שהקים את התנועה - הם עדיין יגדלו מבחינה מספרית וזאת מכיוון שהם מתכוונים לרוץ בעוד ערים ויישובים שפעם שעברה הם לא רצו בהם ובשנים האחרונות נפתחו שם כאמור קהילות של 'הפלג'; "יהיו לנו 35 אלף קול", אומר בכיר ב'פלג' ל'כיכר השבת'.

שנה לבחירות המקומיות, בהתחשב בהתרחבות הקהילות בשנים האחרונות ובריבוי הטבעי המבורך בציבור זה כמו בציבורים אחרים במגזר החרדי, צפויים בפלג הירושלמי להריץ מפלגות מטעמם בערים נוספות ברחבי הארץ - שייצגו עבורם את הערכים והעקרונות כמו גם את האינטרסים המקומיים השונים מול הרשויות המקומיות.

יודע דבר טוענים כי בפלג הירושלמי צפויים לעבור את מספר ה-35 אלף קולות במידה וירוצו בבחירות המקומיות בעוד כשנה גם בערים נוספות בהן התבסס קהילות 'בני תורה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר