שינו את המפה

כך אוקראינה הסתערה וכבשה קילומטרים רבים • וגם: נקודות הקושי של קייב

בחודש האחרון הסתמן מהפך. אוקראינה בתרגיל מבריק הונתה את רוסיה והצליחה לכבוש שטחים נרחבים במחוז חרקיב • בימים האחרונים השיגה אוקראינה התקדמות גם במחוז חרסון • 'כיכר' בסיכום חודש של קרבות קשוחים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה | מיפוי: משרד ההגנה הבריטי)

החודש האחרון היה מהחודשים הסוערים מחודשי המלחמה הקשה באוקראינה, חודש בו השיגה אוקראינה הישיגים משמעותיים - ובכל זאת, נראה כי תום המלחמה עוד רחוק.

בחודש האחרון הצליחה אוקראינה בתרגיל מבריק לכבוש שטחים נרחבים, אך בכל זאת מתקשה באחד מהמחוזות להשיג הישגים מול ההגנה הרוסית. 'כיכר' בסיכום חודש של קרבות קשים.

תרגיל חרקיב

בחודש האחרון דיווחו גורמי מודיעין ברוסיה ובעולם כולו - אוקראינה עוברת למתקפת נגד במחוז חרסון. צבא אוקראינה שלח ציוד חיילים רבים למחוז, דבר שככל הנראה עורר היסטריה בצבא הרוסי שמיהר להעביר גם הוא תגבורת למחוז כדי להגן על השטחים שכבש.

אלא שהדבר היה תרגיל מבריק של הצבא האוקראיני. באוקראינה הבינו כי המשאבים הרוסיים מוגבלים, לכן, גרמו לרוסים לשלוח כמה שיותר כוחות לחרסון, עד שכמעט ולא נשארו לוחמים להגן על מחוז חרקיב.

ימים ספורים אחרי הזזת הכוחות על ידי רוסיה - אוקראינה הפתיעה במחוז חרקיב, כשהחיילים הרוסיים שנותרו במחוז ברחו בבהלה מרוב האיזורים.

התרגיל אפשר לאוקראינה לכבוש בקלות יחסית שטחים נרחבים מידי רוסיה, ובמוסקבה ניסו להסביר את התבוסות ב"נסיגה לצורך התארגנות מחדש" זאת אחרי הכחשות רבות.

כיבוש לימן

ובהמשך לחרקיב, אוקראינה המשיכה בשבוע שעבר במסע הכיבושים המחודש גם באיזור מחוז דונייצק, שם הצליחה לכבוש אחרי קרבות קשים את העיירה לימן.

העיירה חשובה מאוד עבור הרוסים, שהפכו את העיירה למעין מרכז לוגיסטי ותצפיתי לצורך ההגנה על האיזור שנכבש לפני כשבעה חודשים.

כך למשל במודיעין הבריטי אמרו בשבוע שעבר כי גם הנסיגה הרוסית מהעיירה לימן לוותה באבידות רבות כבידות.

עוד פרטו וכתבו כי "מבחינה מבצעית, לימן חשובה מפני שהיא צופה על כביש מפתח מעבר לנהר עליו רוסיה בנתה את ההגנות שלה".

בנוסף, במודיעין טענו כי אובדן העיירה הוביל למתח בתוך הפיקוד הבכיר בצבא רוסיה ובקרב מפקדים השייכים להגנה על האיזור.

קרבות חרסון

במחוז חרסון מתנהלים בימים האחרונים קרבות קשים, ורוסיה מנסה בכל כוחה להגן על השטחים שכבשה. מנגד, באוקראינה מנסים לכבוש שטחים במחוז, בעיקר בסמוך לנהר הדיינפר - זאת במטרה לבודד את המחוז משאר איזורי השליטה של רוסיה.

על פי דו"ח של המודיעין הבריטי שפורסם מוקדם יותר היום (חמישי) עולה כי אוקראינה הצליחה לדחוק את הקרבות ב-20 קילומטרים נוספים באיזור חרסון.

הקרבות באיזור קשים מאוד ומלווים בהרוגים רבים לשני הצדדים, ונראה כי אוקראינה כובשת באיטיות את המחוז, אך גורמי מודיעין מערביים טוענים כי רוסיה מקווה בקרוב לקבל תגבורת של חיילי מילואים חדשים מרוסיה שיגיעו לסייע בהגנה על המחוז.

במחוז זפוריז'יה השיגו האוקראינים התקדמות מסויימת בעיקר בסמוך לתחנת הכח הגרעינית, שם בדומה לחרסון הקרבות מתנהלות גם בסמוך לנהר.

הקושי: לוהנסק

עם כל ההצלחות, נראה כי אוקראינה עדיין מתקשה למרות ניסיונות עיקשים בחודשיים האחרונים לכבוש מחדש שטחים באיזור מחוז להונסק שנכבש כמעט לחלוטין על ידי הרוסים לפני כחודשיים.

יחד עם זאת, באוקראינה נערכים ועל פי דיווחים לא מאומתים במדינה, ביממה האחרונה הצליחה אוקראינה להתקדם מעט לתוך מחוז להונסק אחרי שהצליחו לחצות את מחוז דונצק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר