בצעד נואש

נמלטו מרוסיה עד ארה"ב בסירה - כדי לא להתגייס לצבא

מאות אלפי גברים רוסיים בגילאי הצבא נמלטו מהמדינה על מנת שלא יישלחו להילחם באוקראינה. במקרה חריג, שני גברים מיישוב שנמצא בקו החוף המזרחי של רוסיה, נמלטו עד לאלסקה (בעולם)

(צילום: Nati Shohat/Flash90)

מאות אלפי גברים נמלטים מרוסיה על מנת שלא להישלח למלחמה באוקראינה. אחרי פרסום הסרטונים ממעברי הגבול, כלי תקשורת מקומיים מדווחים על מספר חסר תקדים של 700,000 נמלטים בגילאי צבא.

רשמית, ברוסיה מסרבים להתייחס לתופעה הממחישה את הבעייתיות ואת חוסר התמיכה במלחמה של פוטין. עם זאת, גורם בקרמלין שנשאר בעילום שם אמר לאחד מכלי התקשורת העצמאיים כי 261,000 גברים עזבו.

מקרה חריג, של צעד נואש בו נקטעו שני גברים שנמלטו מרוסיה, לכד את תשומת הלב התקשורתית, אחרי שהם הגיעו בסירה עד לארצות הברית, שם ביקשו מקלט מדיני.

השניים ברחו מיישוב שנמצא בקו החוף המזרחי של רוסיה. הם שטו בים ברינג, והגיעו לחוף בקרבת היישוב הנידח גמבל, ונמצא באי סנט לורנס, וחיים בו כ-600 תושבים בלבד.

האי נמצא בשטח של מדינת אלסקה בארצות הברית. הסנאטורית המקומית, ליסה מורקובסקי, פרסמה הצהרה ולפיה שני הגברים הרוסים הגישו בקשת מקלט מארה"ב, ואמרו שברחו מארצם כדי לא לשרת בצבא.

על פי הודעת לשכתה, השניים נלקחו למעצר והועברו לטיפול המחלקה לביטחון המולדת.

הסנאטור דן סליבאן ממדינת אלסקה מסר כי "התקרית הזו מבהירה שני דברים: ראשית, שהעם הרוסי לא מעוניין להילחם במלחמת התוקפנות שפוטין נגד אוקראינה. דבר שני, קרבתה של אלסקה לרוסיה, מצביעה על כך שלאלסקה יש תפקיד חשוב בהגנה על ביטחונה הלאומי של ארה"ב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר