בגלל חזות דתית

המשטרה תפצה בפעם השנייה בחור דתי שנעצר לשווא

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים הורה למשטרה לפצות נער שנעצר ללא סיבה כשהלך ליד המצעד לפני כשנה. זו הפעם השנייה ברצף שהוא נעצר ומפוצה (משטרה)

(צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים הורה למשטרה לפצות נער שנעצר ללא סיבה כשהלך ליד המצעד לפני כשנה בסכום של 5,000 ש"ח, את הנער ייצג עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו. הנער נעצר לפני כשנתיים בעת שצעד עם חברו בירושלים בסמוך למצעד בעת שעשו את דרכם לישיבה שבה הם לומדים בירושלים. השניים, בעלי חזות דתית מובהקת, עברו בלי כוונה מיוחדת סמוך למקום העצרת שהתקיימה בעיר באותו ערב. השוטרים לא חשבו פעמיים ועיכבו את השניים לחקירה ממושכת כאילו היו עבריינים, זאת בעקבות חשד לא מבוסס שניסו לגרום להפרת סדר. יחד איתם נעצרו עוד שבעה צעירים, דתיים גם הם. כל אחד היה בדרכו למחוז חפצו ללא קשר לאירוע שהתקיים, אבל את המשטרה זה לא שכנע.

לאחר שהשוטרים העמידו את תשעת הבחורים בצד הרחוב, ערכו חיפוש על כל גופם ובכיסיהם ולא מצאו דבר, הגיע קצין מג"ב ואמר לכל תשעת הבחורים כי הם מעוכבים לתשאול בימ"ר. הקצין הסביר כי יש חשד כי הבחורים הולכים להפגין במצעד ובתוך כך לבצע עבירה של הפרעה לסדר הציבורי. הם הוחזקו בתחנת המשטרה עד אמצע הלילה. השניים תבעו את המשטרה, ובהתערבות בית הדין לתביעות קטנות בירושלים סיכמו הצדדים כי המשטרה תחויב לשלם לכל אחד מהם פיצוי בשווי 5,000 שקלים

לפני כשנה ביום בו התקיים המצעד בירושלים נסע הנער ברכבו הפרטי מכיוון השומרון לכיוון ביתו בירושלים.כאשר הגיע הנער למחסום חיזמה שדרכו נכנסים מבנימין לשכונת פסגת זאב בצפון מזרח ירושלים ניגש אליו בלש משטרתי הורה לו לעצור ובדק את תעודות הזהות שלו. לאחר שבדק את תעודות הזהות הורה בלש לתובע לסור אליו ושהוא מעוכב. לאחר תשאול קצר במקום נלקח הנער בניידת לתחנת המשטרה לב הבירה ומשם לקחו אותו לחקירה בימ"ר ירושלים. לאחר החיקרה שוחרר הנער בלא תנאים או הגבלות כלשהן לביתו. כאמור בתחילת השבוע הורה בית המשפט למשטרה לפצות את הנער ב5,000 ש"ח אליהם הסכימו הצדדים בפשרה בניהם.

עו"ד מנשה יאדו מסר: "התובע נעצר בשנת תש"פ במצעד, תבע באמצעותנו וקיבל פיצוי, נעצר בשנית במצעד בשנת תשפ"א, תבע וקיבל פיצוי נוסף. הניצחון הגדול הוא שהשנה, תשפ"ב הוא לא נעצר. הוכחנו כי מאבק מתמיד, צודק ובלתי מתפשר יכול להביא לתוצאות בשטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר