אסון בערב שבת

טרגדיה: נקבע מותו של הגבר שטבע בעת הטבילה במקווה לכבוד שבת

גבר, הסובל ככל הנראה מבעיה רפואית, הגיע לטבול לכבוד שבת קודש במקווה בשכונת מאה שערים בירושלים, שם טבע. כוחות הצלה גדולים הגיעו למקום והחלו במאמצי החייאה, אך בסופם נאלצו לקבוע את מותו במקום (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גבר הסובל ככל הנראה מבעיה רפואית, טבע היום (שישי) במקווה בשכונת מאה שערים, לשם הגיע כדי לטבול ולהיטהר לכבוד שבת.

כוחות גדולים של מתנדבי ארגוני ההצלה, חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו למקום, והחלו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות בטובע.

בסופו של דבר, מאמצי ההחייאה נכשלו ולכוחות בשטח לא נותר כי אם לקבוע את מותו בזירה.

במקום, היו בעת שטבל המנוח במקווה אנשים נוספים, והם אלה שהבחינו בו מתמוטט בתוך המים. הטובלים האחרים משו אותו החוצה, והזעיקו את כוחות ההצלה.

במשך דקות ארוכות, ביצעו מאמצים מרוכזים של פעולות החייאה מתקדמות, בניסיון להציל את חייו. עם זאת, בסופו של דבר, כאמור, נאלצו לקבוע את מותו.

ישראל וולס ונתנאל שווארץ כונני 'צוות הצלה' שהגיעו ראשונים למקום מוסיפים, "בהגיענו למקום מצאנו גבר כבן 41 שוכב סמוך למים ללא דופק ונשימה, לאחר שאזרחים במקום מצאו אותו בתוך בור המים ומשו אותו החוצה".

"יחד עם פארמדיק 'צוות הצלה' נפתלי סופר וחובשים נוספים התחלנו מייד לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות, הכוללות עיסויי לב, הנשמות ומתן תרופות מצילות חיים. לצערינו לאחר זמן ממושך נאלצו הפארמדיקים של מד"א לקבוע את מותו במקום".

מדוברות משטרת ירושלים נמסר כי "משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בבדיקת נסיבות טביעת אדם כבן 50 במקווה טהרה בשכונת מאה שערים בירושלים".

"בתום מאמצי החייאה של צוותי רפואה, נקבע מותו. חוקרי המשטרה בזירה אספו ממצאים מהם לא עלה חשד לפלילים", הוסיפו במשטרה.

יחיאל שטרן חובש רפואת חירום של איחוד הצלה סיפר: "אזרחים משו אותו מבריכת המקווה. ביצעתי פעולות החייאה מתקדמות וממושכות בסיוע מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ומתנדבים נוספים שגרים בסמיכות למקום - בנסיון להציל את חייו. אך למרבה הצער נקבע מותו בתום מאמצי ההחייאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר