המרדף אחר המחבל | צפו

עם צאת החג: שר הביטחון בתדרוך ביטחוני במחסום שועפט

בזמן שכוחות הביטחון מנסים לתפוס את המחבל שביצע את הפיגוע במוצאי השבת האחרונה במחסום שועפט, שר הביטחון גנץ, הגיע למקום לסיור ביטחוני • תיעוד (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גנץ, הערב (צילום: רונן חורש, לע״מ. צילום וידאו - ניקול לסקבי, משרד הביטחון)

שר הביטחון בני גנץ, הגיע בשעה האחרונה (שני) לסיור ביטחוני במחסום שועפט, כדי לעקוב אחרי פעילות כוחות הביטחון, המנסים, זה היום השלישי, לאתר את המחבל שביצע את הפיגוע במחסום שועפט במוצאי השבת האחרונה.

שר הביטחון הגיע למקום יחד עם מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל ניצב דורון תורג׳מן, מפקד מג״ב ניצב אמיר כהן, קצין המשטרה הצבאית הראשי תא״ל אביחי מיבר ומפקד חטיבת בנימין אל״מ אליאב אלבז.

במהלך הביקור הוצגו לשר הביטחון עיקרי התחקיר אודות אירוע הירי בו נפלה סמל נועה לזר ז"ל, וסטטוס המבצע למעצר המחבל שביצע את הפיגוע. בנוסף, שר הביטחון קיים שיח עם מפקדי ולוחמי גדוד ארז שנכחו במקום ועם השוטרים המאיישים את המעבר.

שר הביטחון גנץ ביקש להודות לשוטרי משטרת ישראל ומג"ב ולחיילי גדוד ארז על פעילותם לאורך כל השנה ובמיוחד בימים אלה למען הגנה על אזרחי ישראל במעבר בפרט ובגזרה בכלל.

שר הביטחון ביקש להשתתף בצער משפחתה של סמל נועה לזר ז"ל ולמסור רפואה שלמה לפצועים. עוד ביקש, להדגיש את החשיבות בהמשך הפעילות המבצעית החיונית בגזרה, ואמר כי הוא בטוח שבקרוב נשים את ידינו על המחבל ומי שסייע לו.

ביממה האחרונה משטרת ישראל עצרה 3 חשודים במעורבות בהפרות סדר במזרח ירושלים שכללו יידוי אבנים, זריקת בקת"ב וירי זיקוקין לעבר כוחות המשטרה שפעלו במקום.

אמש, שוטרי תחנת שלם של מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב, עצרו חשוד (35, תושב עיסאוויה), שהשתתף בהפרת סדר שהתרחשה זמן קצר קודם למעצרו בעסאוויה שבמזרח ירושלים וכללה יידוי אבנים, ירי זיקוקין והשלכת בקת"ב לעבר כוחות המשטרה שפעלו במקום ונאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר. כתוצאה מיידוי האבנים נפצע באורח קל שוטר שפעל במקום.

במקרה אחר, חשוד (21, תושב כפר עקב) שזרק בקבוק לעבר שוטרים שפעלו במעבר קלנדיה, נעצר על ידי השוטרים.
בנוסף, בפעילות היחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב אמש בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים, ערכו השוטרים חיפוש בבית חשוד (21, תושב סילוואן) שהשתתף בהפרות סדר שהתרחשו בימים האחרונים במזרח ירושלים, ותפסו מספר בקבוקי תבערה המוכנים להפעלה וכוורת זיקוקין.

כמו כן, בימים האחרונים נעצרו ע״י שוטרי מחוז ירושלים חשודים נוספים בגין חשד למעורבותם בהפרות סדר שהיו לאחרונה במזרח העיר ובמ.פ שוועפאט.

בנוסף לארבעת החשודים שנעצרו בחשד למעורבות בפיגוע ואתמול הוארך מעצרם בבימ״ש עד ליום ראשון, עוכבו ונעצרו לחקירה חשודים נוספים מסביבתו של המחבל. חקירת הפיגוע נמשכת ע״י היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ושב״כ.

כזכור, מחקירת הפיגוע עולה כי כאשר המחבל הגיע למחסום, הוא שלף המחבל נשק והחל לירות לעבר הלוחמים והמאבטחים המוצבים במקום, רצח לוחמת ופצע מאבטח.

המחבל ירה 7 כדורים לעבר אנשי הביטחון עד אשר נתקל במעצור בנשק - ונמלט מהזירה. הנהג כאמור הסגיר את עצמו, והסריקות אחר המחבל נמשכות.

סמל נועה לזר הי"ד היא הלוחמת שנהרגה במוצאי שבת במהלך פיגוע הירי במחסום שועפאט. סמל נועה לזר הי"ד בת 18 מבת חפר, לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית. היא הועלתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותה. "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוות", מסר דובר צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר