פוטין מנסה להקפיא את אוקראינה?

מספר ההרוגים מזנק • דיווח: רוסיה הפגיזה תחנת כח קריטית

רוסיה ממשיכה במתקפת הנקם על פיצוץ גשר קרים, זאת בזמן שבאוקראינה מדווחים על זינוק במספר ההרוגים • הלילה מיליונים נותקו מחשמל (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: רשויות החירום באוקראינה)

המלחמה באוקראינה נמשכת, וברוסיה ממשיכים במתקפת הנקם על הפגזת גשר קרים גם היום (שלישי), זאת בצל העלייה במספר ההרוגים כתוצאה מהמתקפה הנרחבת.

ברוסיה פתחו במהלך החג במתקפה נרחבת, זאת אחרי שאוקראינה הפגיזה את גשר קרים, גשר מרכזי המהווה סמל לכיבוש הרוסי של חצי האי קרים שנכבש וסופח על ידי רוסיה בשנת 2014.

במדינה עדכנו כי מספר ההרוגים עלה ל-19, זאת בעקבות מותם של כמה מהפצועים מהמתקפה הרוסית שבוצעה במהלך החג וליל אמש.

במהלך הלילה המשיכה רוסיה כאמור במתקפה, והפגיזה תחנות כח שהביאו לניתוק של מיליונים מרשת החשמל, זאת בצל דיווחים מודיעיניים על ניסיון רוסי לגרום לאוקראינה להכנס לחורף הקפוא עם כמה שפחות אפשרויות לחימום הבית.

לצד זאת, מנהיגה של בלארוס לוקשנקו, מי שמוכנה 'הדיקטטור האחרון באירופה', הודיע במהלך הלילה כי יצרף כוחות צבא בלארוסיים בסמוך לגבול עם אוקראינה, זאת אחרי שאפשר לכוחות צבא רוסיים לפלוש משטחו לאוקראינה כחלק מהשותפות של לוקשנקו עם נשיא רוסיה פוטין.

ההחלטה של לוקשנקו עוררה חשד כי מדובר בעליית מדרגה מצדה של בלארוס לקראת התערבות צבאית לטובתה של רוסיה, אך היום בצהריים הודיע נשיא בלארוס לוקשנקו כי בשלב זה בלארוס לא מתכוונת לצרף כוחות צבא למלחמה בשטח אוקראינה ומדובר רק בצעד "הגנתי".

לצד זאת, מוקדם יותר הגיעו דיווחים מכלי תקשורת באוקראינה כי ארעה פגיעה חלקית בתחנת הכח בורשטינסקה שבאזור מערב אוקראינה.

תחנת הכח מספקת חשמל לאיזור מערב אוקראינה וכן למדינות אחרות כמו הונגריה, סלובקיה וכן גם רומניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר