תיעוד חג

כל הארץ לולב: עם ישראל נוטל ארבעת המינים • גלריה

עם חיילים במוצבים נידחים אי שם, עם שר הביטחון וצוות לשכתו, עם בני משפחת המאבטח שנפצע קשה, עם מאושפזים בבתי הרפואה, עם ראש העיר של יש עתיד ועם נוסעים בתחבורה הציבורית: הצצה מצולמת ל"מבצע לולב" שיזם הרבי מליובאוויטש ושמתבצע בשטח על ידי שלוחי חב"ד בכל פינה בישראל (בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
כל הארץ ד' מינים (צילומים: באדיבות שלוחי חב"ד)

בשעת צהריים (שלישי) עצרו בני משפחת המאבטח שנפצע קשה בפיגוע ירי במחסום שועפט את סדר יומם העמוס, הנתון כולו לשלומו של בן משפחתם, לטובת נטילת ארבעת המינים עם שליח צעירי חב"ד לנפגעי הטרור הרב מנחם קןטנר - לזכותו ולהחלמתו של דוד חיים בן אסתר, הזקוק לרחמי שמים מרובים.

בני משפחת המאבטח, היו שניים מתוך רבבות ישראלים, מכל גווני הקשת, שנטלו את ארבעת המינים, במסגרת "מבצע לולב" שיזם בשעתו הרבי מליובאוויטש, במטרה לזכות את כל עמך בית ישראל במצוות החג. כבר משעות הבוקר המוקדמות, פשטו אלפי שלוחי וחסידי חב"ד על אינספור מוקדים והחלו לזכות יהודים בנטילת לולב.

במרכזים מסחריים, בבתי רפואה, בבתי אבות, בבסיסי צבא, בקהילות דוברי הרוסית והצרפתית, בפארקים הומי אדם, בתחבורה הציבורית, בבסיסי צבא אי שם - ובכל מקום ומקום, הם היו שם, שלוחי חב"ד, וזיכו את עם ישראל בנטילת ד' מינים.

המבצע יצא לדרך אתמול בבוקר, ביומו הראשון של החג, אולם ההכנות אליו החלו זה מכבר, כשצעירי חב"ד הובילו קמפיין מעורר בשבועות האחרונים במטרה למקסם את המבצע הקדוש ובמסגרתו גם הושקו אביזרי תוכן מגוונים לפעילות החג בהובלת השלוחים.

שלוחי חב"ד לא מסתפקים רק בזיכוי הרבים בנטילת לולב, אלא הציבו במוקדים רבים ברחבי הארץ סוכות ציבוריות, כמו גם ניידות, המאפשרים להמונים לקיים את מצוות 'לישב בסוכה'. לצד זה, הוקמו סוכות ייחודיות עבור ילדי ישראל, במטרה להעניק גם להם את חווית החג.

מעדויות בשטח עולה כי 'לב ישראל ער' ומעגלים רחבים נענים להצעה ליטול לולב. כך, למשל, נצפה היום ראש העיר של ערד, ניסן חמו מ'יש עתיד', נוטל לולב בפתח מטה הבחירות של המפלגה, עם השליח החב"די הרב מאיר מנדלזון. בנוסף, בחג עצמו, זיכה הרב נחום כהן, משלוחי חב"ד בראש העין, את שר הביטחון בני גנץ ומזכירו הצבאי וצוות הלשכה, בנטילת ארבעת המינים.

"מבצע לולב היה אחד ממבצעי הקודש הראשונים שייסד הרבי", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "בשעה שעמך בית ישראל ספון בסוכה, או יוצא לבלות, הרבי הורה לחסידים לנצל כל רגע פנוי בכדי לזכות עוד ועוד יהודים. ימי חג הסוכות של שנת 'הקהל" מביאים לתנופה משמעותית בשטח בייעדי המבצע הקדוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר