הפגיעה בזוג החרדי

ח"כ בוסו דורש מהמפכ"ל להשעות את מפעיל המכתזית "ביריונות נבזית ונפשעת"

"אם טובת המשטרה לנגד עינך אני דורש להשעותו לאלתר מכל תפקיד בשירות המשטרה עד אשר יוברר ויחקר היטב הדק מעשהו הנפשע ויועמד לדין בגין ביריונות נבזית ונפשעת", כתב ח"כ בוסו למפכ"ל שבתאי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) פנה בצהריים (רביעי) למפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, בדרישה להשעות לאלתר את מפעיל המכתזית שתועד משפריץ מים ופוגע בחוזקה בבני זוג חרדי מבוגר בכניסה לירושלים, לפני כשבועיים.

בפתח מכתבו למפכ"ל, כתב בוסו: "יחד עם כל עם ישראל ראינו והזדעזענו מהתיעוד הקשה בו נראה נהג המכתזית בירושלים מתנהג באופן ברוטאלי ומתיז בואש כלפי עוברים ושבים תמימים על לא עוול בכפם תוך כדי נסיעה ברחובות העיר כאשר הפעם קורבנותיו שנפלו כטרף לפתחו היו זוג מבוגרים חרדים שעמדו בצד והאשה נפלה ונחבטה ואף נזקקה לטיפול מה שיכל להסתיים כאסון גרוע וקשה יותר".

המפכ"ל מגיב לסרטון: "אם הייתה תקלה - מתנצל"

לדבריו: "התיעוד המזעזע הנ״ל אינו יכול שיעבור לסדר היום כאילו לא אירע דבר והדבר חייב להיחקר באופן יסודי ומעמיק למגר כל תופעות פסולות ואלימות מעין אלו".

בוסו הוסיף: "על פי הדיווחים, הנהג הפושע אמנם הורד מרכב המכתזית אך לבושתינו, הוא עדיין משמש כעובד מן המניין בשירות משטרת ישראל בתפקיד אחר".

פגיעת המכת"זית (באדיבות העיתונאי בר שם-אור)

הח"כ דרש מהמפכ"ל: "אם טובת משטרת ישראל ואמון האזרחים בה לנגד עינך אני דורש להשעותו לאלתר מכל תפקיד ולו הפעוט ביותר בשירות המשטרה עד אשר יוברר ויחקר היטב הדק מעשהו הנפשע ויועמד לדין בגין ביריונות נבזית ונפשעת שאין לה מקום במחוזותינו ולמען ילמדו וייראו".

כזכור, בריאיון מיוחד ל'כיכר השבת' התייחס המפכ"ל קובי שבתאי לאירוע ואמר: "אם הייתה תקלה - אני מתנצל מראש. כרגע הנושא בבדיקה, עד שהבדיקה תסתיים - הנחה מפקד מחוז ירושלים להוריד את הצוות של המכתזי"ת כרגע, הצוות הזה לא פועל כרגע על מכת"ז, עד לבירור ובדיקה".

דרישה חד משמעית. ח"כ אוריאל בוסו

לדבריו: "הנושא נמצא בבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים ועד שיגיעו המסקנות, בכל מקרה אנחנו כרגע הקפאנו את הפעילות שלהם. אני לא נכנס כרגע לפרטים, אנחנו נלמד את הנושא, ואם לא היינו בסדר - אז נגיד שלא היינו בסדר ונראה איך אנחנו משתפרים".

"אנחנו לא חפים מתקלות", מדגיש המפכ"ל: "אנחנו לא חפים מטעויות. עוד יהיו תקלות בדרך. השאלה איך אנחנו מגשרים לפני ואיך מגשרים אחרי. זו מערכת יחסים, יש עליות ויש מורדות, הקו המנחה מדבר על הידברות, מדבר על הבנה, שמדבר על כבוד הדדי - את זה אנחנו מנסים לשמר"".

המכתב למפכ"ל

רב ניצב שבתאי הבהיר: "אם יש חריגות מכאן או משם, אנחנו צריכים לדעת איך פותרים את הבעיות האלה, אני חושב שהיו לנו כמה מהמורות בדרך וידענו לפתור ברמות הכי גבוהות".

ממשטרת ישראל נמסר: "לפני כשבועיים פעלה המשטרה לפיזור הפרות סדר וחסימות של צירים ראשיים בירושלים והכניסה לעיר, ע״י מפרי סדר שהסבו נזק לרבים מהתושבים והמבקרים בעיר. מכלית ההתזה פעלה במקום בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על תקיפת חיילים בתחנת הדלק הסמוכה למוקד ההפגנה ע״י חלק מהמפגינים. מבירור שנערך עולה כי מפעיל המכת״ז לא זיהה את את האזרחים הבלתי מעורבים שהיו מאחורי חומה באותה עת בשטח תחנת הדלק".

"למרות זאת ולנוכח תוצאות ההפעלה, הוחלט שהשוטר שהפעיל את המכת״ז לא ישמש בתפקיד זה עד לסיום בדיקת מח״ש המתנהלת בנושא. במקביל חודדו הנהלים בכל הנוגע להפעלת המכת״ז. אנו מצרים על המקרה ונפעל למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר