מה קרה לעשיר בעולם?

אילון מאסק עוזר לרוסיה ויפסיק את האינטרנט לאוקראינה?

האיש העשיר בעולם, סייע בתחילת המלחמה לאוקראינה אך בהמשך הציע הסכם שלום בין המדינות, שנדחה בבוז על ידי אוקראינה ומאז נראה כי הוא שינה את הגישה שלו - ודורש סיוע כספי (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

אוקראינה תנותק מרשת האינטרנט, בעקבות סיום השירות האינטרנט הלווייני? אילון מאסק הודיע כי יפסיק לממן את מערכת Starlink של חברתו SpaceX, שמשמשת את צבא אוקראינה.

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי מנהל המכירות הממשלתי של החברה כתב בחודש שעבר מכתב לפנטגון בו ביקש כי ארצות הברית תממן את השימוש הממשלתי והצבאי של אוקראינה במערכת, שלטענתו יעלה יותר מ-120 מיליון דולר עד סוף השנה ויכול לעלות קרוב ל-400 מיליון דולר ב-12 החודשים הבאים.

"איננו בעמדה להמשיך לתרום מסופים לאוקראינה, או לממן את הטרמינלים הקיימים לתקופה בלתי מוגבלת", כתב מנהל המכירות הממשלתי של SpaceX לפנטגון במכתב בחודש שעבר.

עד כה נתרמו כ-20,000 יחידות Starlink לאוקראינה, כאשר מאסק צייץ ביום שישי כי "המבצע עלה לספייס אקס 80 מיליון דולר ויעלה על 100 מיליון דולר עד סוף השנה".

יצוין כי מתחילת הדרך, תמך מאסק באוקראינה במלחמה, אך מאז הציע את הסכם השלום שלו, נראה כי הוא שינה את גישתו ועבר לתמוך ברוסיה.

לפי המתווה שהציע האיש העשיר בעולם לסיום המלחמה, יקיימו משאל עם באזורים הכבושים, במקביל לפירוזה של אוקראינה, הכרה בריבונות רוסיה על קרים, ועוד.

מאסק הסביר אז: "רוב הסיכויים שלכך נגיע בסוף, וכעת זו רק שאלה של כמה אנשים ימותו לפני כן. גם חשוב לציין שאפשרי מאוד, אם כי לא סביר, שהעימות הזה יתגלגל למלחמה גרעינית".

באוקראינה הגיבו בזעם, כאשר המנומס ביותר שהגיב בלי לנבל את הפה נגד מאסק, היה נשיא אוקראינה זלנסקי שפרסם בתגובה ציוץ עם סקר: "איזה אילון מאסק אתם אוהבים יותר?", ונתן שתי אפשרויות לתשובה: "אותו אחד שתומך באוקראינה" ו"אותו אחד שתומך ברוסיה".

בהמשך דווח כי לפני שצייץ את ההסכם שלו, מאסק שוחח באריכות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. המיליארדר עצמו הכחיש את הטענות, אך מייסד טסלה איאן ברומר טען כי מאסק סיפר לו על השיחה עם פוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר