סוכות בברלין

בשער הניצחון הגרמני: מאות יהודים נוטלים לולב | תיעוד

סוכות ניידות ססגוניות, מוזיקה חסידית, נטילת ארבעת המינים ומצוות לישב בסוכה: זה מה שקורה בימים אלה ברחבת אחד מסמליה של גרמניה (חסידים)

(צילום: הקהילה היהודית בברלין)

מחזה מרגש בימי חג הסוכות: המוני ישראלים ויהודים מכל רחבי העולם, עוצרים ברחבת שער הניצחון, אחד מסמליה הבולטים של מדינת גרמניה, בכדי לברך על ארבעת המינים.

משעות הבוקר המוקדמות, עומדים שלוחי חב"ד ברחבת השער ומזכים את העוברים ושבים בנטילת לולב. "אין ניצחון יהודי מתוק מזה - לקיים כאן, ברחובה של עיר, במקום שסימל בשעתו את עליית הנאצים, את מצוות החג", אמר רבה של הקהילה היהודית בברלין הרב יהודה טייכטל.

זיכוי הרבים ב'שער הניצחון' הגרמני, הוא חלק מפעילות ענפה שמובילה הקהילה היהודית בראשות הרב טייכטל. "יש כאן כמה סוכות ניידות שמסתובבות ברחבי העיר ומזכירות ליהודים את החג", מספר הרב, "לצד האפשרות לקיים את מצוות נטילת לולב, הסוכות הניידות מאפשרות להמוני יהודים וישראלים לקיים גם את מצוות לישב בסוכה".

הסוכות הססגוניות מקושטות להפליא ומהן בוקעות מוזיקה חסידית. "אנחנו מקבלים קריאות עידוד מיהודים רבים - אבל גם ממקומיים ששמחים לראות את הסוכות האלה", מוסיף לספר הרב טייכטל.

הפעילות החגיגית בחול המועד, מתבצעת במסגרת "מבצע לולב" שיזם בשעתו הרבי מליובאוויטש והיא מגיעה בהמשך לשני ימים עמוסים בחג הסוכות, בה ערכה הקהילה סעודות חג עשירות ליהודי העיר, ובהם לפליטים מאוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר