"תגלו ערנות"

רגע לפני שנוצרה כוויה: הסוללה הוצאה מוושט הפעוט

פעוט ששיחק עם שלט, הכניס בטעות את הסוללה שנתקעה בתוך הוושט שלו, כשהגיעו לבית החולים, נערכו בדיקות ומנהל המחלקה הוזעק כדי לבצע בפעוט ניתוח חירום | כך זה הסתיים (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הסוללה בתוך הוושט - ולאחר שהוצאה (צילום: המרכז הרפואי פורייה)

פעוט כבן עשרה חודשים הגיע במהלך החג לבית החולים פוריה בטבריה, לאחר שסוללה של שלט נכנסה לו לוושט, בפעילות מהירה, הרופאים הצליחו לשלוף את הסוללה.

במהלך החג הובהל למיון ב'פוריה', פעוט בן 10 חודשים מטבריה אשר שיחק בשלט של מכשיר חשמלי, כשהסוללה נפלה הוא הכניס אותה לפיו ובלע אותה. למרבה המזל ההורים הבחינו במקרה ומיהרו להגיע למיון.

"בצילום רנטגן ראינו שהסוללה נתקעה בוושט העליון, כלומר מדובר במצב חירום שמחייב פעולת הוצאה מידית", מסביר ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים, שהוזעק לביה"ח במהלך הלילה, ובפעולה דחופה בשימוש בשיטה אנדוסקופית הצליח לשלוף את הסוללה מהוושט של הפעוט.

ד"ר און הוסיף פרטים על המקרה המסוכן, "תוך שעה הוא כבר הוכנס לחדר ניתוח, אבל אפילו במהלך הזמן הקצר הזה, הסוללה גרמה נזק ניכר, הופרש חומר מעכל וכתוצאה מכך נוצרה כוויה עמוקה בוושט. חשוב לזכור שבליעת סוללה ובמיוחד סוללה עגולה מליתיום היא מאד מסוכנת. מעבר לנזק של לחץ פיזי על איברים, יש סיכון להפעלת זרם חשמלי כשהסוללה נצמדת לוושט, והכי מסוכן- הסוללה מפרישה חומר מעכל שיכול לגרום לכיבים ואפילו לנקב. ואכן, בשל הנזק שגרמה הסוללה, אשפזנו את הפעוט להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, כי החשש שלנו היה לנקב בוושט שזה סיבוך שמסכן חיים".

לסיום, ד"ר און מפציר בהורים ובבני המשפחה לגלות ערנות רבה למניעת בליעת חפצים ע"י ילדים ובעיקר חפצים מסוכנים כמו: סוללות, חפצים חדים, מגנטים , וחפצים גדולים אשר עלולים לחסום את הוושט. והוא מדגיש "במקרה של פעוט או ילד שבלע חפץ מסוכן כזה, נדרשת התערבות מידית ויש להגיע לביה"ח בדחיפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר