רוסיה מגבירה הילוך

שוב מתקפה על קייב, החשמל נותק במספר ערים • בעסקת ענק שוחררו 108 אוקראיניות

ניסיון רוסי להחריב את רשת האנרגיה באוקראינה. מתקפה בקייב ובניקולייב הובילה לנתק חשמל ולהרג • עסקת שבויים ענקית מפרוץ המלחמה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
משמאל: המתקפה על קייב, הבוקר (צילום: משרד ההגנה האוקראיני ושירותי החירום באוקראינה)

אחרי חודשים של שקט, גם הבוקר (שלישי) תקף צבא רוסיה את בירת אוקראינה קייב. לדברי אחד מהעוזרים של הנשיא זלנסקי התקיפות כוונו לעבר מתקן אנרגיה. בנוסף נפל הבוקר טיל בעיר הנמל ניקולייב וגרם לקריסת חלק מבניין מגורים, ולפי דיווחים גם להריגתו של אדם אחד.

בעקבות המתקפות החשמל והמים נותרו בעיר ז'יטומיר, ממערב לקייב. בנוסף, שני מתקנים של אנרגיה ניזוקו קשות בעיר דנייפרו. כך לפי דיווח ב-BBC. גם חלק מהבירה קייב נותר ללא חשמל ומים.

זו לא המתקפה הראשונה על קייב בשבוע האחרון. אתמול, כפי שדווח בכיכר השבת, תקפה רוסיה בקייב באמצעות עשרות מל"טים איראנים, ולפי הדיווחים של אוקראינה לפחות שמונה בני אדם נהרגו במתקפות.

במודיעין הבריטי טענו כי ״המטרה המרכזית של מסע ההתקפות הרוסיות על אוקראינה היא לגרום נזק נרחב לרשת האנרגיה של אוקראינה״. הנשיא זלנסקי פירט ואמר כי רוסיה השמידה שליש מתחנות הכוח.

בתוך כך, במסגרת אחד מחילופי השבויים הגדולים ביותר בין רוסיה לאוקראינה מאז שהחלה המלחמה, הוחלפו 218 עצורים, בהן 108 נשים אוקראיניות. כך לפי ה-BBC.

אנדריי ירמאק, ראש לשכתו של נשיא אוקראינה זלנסקי, אמר אתמול: "הרוסים חושבים שזה יעזור להם, אבל פעולות שכאלו הן רק פרפורי גסיסה. לאורך כל הלילה והבוקר, האויב הטיל טרור על האוכלוסייה האזרחית. מל"טים מתאבדים וטילים תקפו בכל אוקראינה. האויב יכול לתקוף את הערים שלנו, אבל הוא לא יכול לשבור אותנו. הכובשים יקבלו את העונש והגינוי הראויים להם לאורך דורות בעתיד. ואנחנו נזכה בניצחון".

אתמול הזהיר נשיא רוסיה לשעבר ומקורבו של הנשיא פוטין, דמיטרי מדבדב, כי אם ישראל תשלח נשק לאוקראינה היחסים בין מוסקבה לירושלים "ייהרסו". לדבריו, "נראה שישראל נערכת לשלוח נשק למשטר בקייב. זהו צעד פזיז. זה יהרוס את כל היחסים בין המדינות שלנו". כך כתב בהודעה שפרסם בערוץ הטלגרם שלו.

גורמים מדיניים ציינו כי לא ברור על בסיס מה טוען מדבדב כי ישראל נערכת לשלוח אמצעי לחימה לאוקראינה וייתכן והוא מנסה למנוע מצב בו ישראל תכנע ללחץ של אוקראינה ותשלח נשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר