"חייבים אנגלית מהגן" | צפו

כך נתניהו הגיב ליוזמת סמוטריץ' לחוק שיכול להביא לביטול הרשעתו

ראש הממשלה לשעבר נתניהו, מגיב היום ליוזמה של 'הציונות הדתית' לביטול החוק עליו עומד עצמו לדין ואומר: "נבחן זאת" אבל הדגיש: לא יחול רטרואקטיבית (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו, היום (צילום: התאחדות התעשיינים)

בריאיון מוקדם יותר היום (רביעי) בכנס התעשיינים התייחס יו"ר 'הליכוד' נתניהו ליוזמה של מפלגת 'הציונות הדתית' לביטול חוק מרמה והפרת אמונים עליו עומד לדין ראש הממשלה לשעבר ואמר כי יבחן זאת, אך בכל אופן לא יחיל את החוק רטרואקטיבית.

"לא אתן שמשפטי יושפע מהחקיקה שמציע סמוטריץ'", אמר נתניהו בריאיון בוועידת ראשי המפלגות של התאחדות התעשיינים לעיתונאי עמית סגל, זאת לאחר סערה ציבורית בימים האחרונים בעקבות ההצעה החריגה של 'הציונות הדתית'.

לדבריו: "אני הרבה פעמים נתקל בחברים שרוצים לעזור לי יותר ממה שאני צריך. סמוטריץ' מעלה הצעות משלו, אבל מי שמחליט על המדיניות זה מפלגת השלטון וראש הממשלה, וההצעה שלו לא מחייבת אותנו. אני לא מתכוון לשנות את החוקים של מדינת ישראל". כמו כן התייחס נתניהו לתיקים שסמוטריץ' רוצה ואמר כי "התיקים המרכזיים של האוצר הביטחון צריכים להישאר אצל הליכוד. בשביל זה אנחנו צריכים ליכוד גדול וכמובן שהציונות הדתית תהיה בקואליציה וגם בן גביר. אנחנו נקים ממשלה לאומית. אבל הניהול המרכזי יישאר בליכוד וככה נוביל לתוצאות".

כמו כן התייחס נתניהו לבעיית יוקר המחייה ואמר כי "צריך להקפיא את המשכנתאות ואת מחוללי האינפלציה. הרי מה שמחולל את האינפלציה זה כמה מרכיבי יסוד שהם החשמל המים, הדלק והארנונה. אם אתה עוצר את הגלגל הזה אז כולם נעצרים. הייתי בהלם שבממשלה עכשיו הם לא עצרו את זה, וזה גם לא היה עולה כלום. אבל אתה לא יכול לשים נהג של קורקינט בתוך מרצדס".

לדברי נתניהו: "אין סתירה בין כלכלת שוק חופשי ורווחה. בלי שוק חופשי אין כסף לרווחה. הדבר הזה כבר מובן היום. בגרעין של הכלכלה החופשית אנחנו נותנים לעסקים להתקדם ומוחקים את הבירוקרטיה איפה שזה אפשרי, וכשיש לך את זה, אז יש לך כסף לתת וקודם כל הייתי נותן לזוגות צעירים. לכן אמרתי כבר בממשלה הקודמת שניתן חינוך חינם מגיל 3. אבל עכשיו שואלים אז מה המקורות, אז יש תקבולי מיסים וגם קרן העושר מהגז הטבעי- הקרן נועדה לחינוך. הגז הטבעי מחזק את הכלכלה והתעשייה ומעניק לנו עוד כסף לרווחה".

נתניהו אף התייחס לדבריו של ח"כ גולדקנופף שהתנגד ללימודי ליבה ואמר: "אני רוצה שילדים ילמדו אנגלית חובה כבר בגן. אנחנו גם נמצא דרך לצרף את החרדים בהידברות".

נתניהו התייחס גם לסכנה הגרעינית מצד רוסיה ואמר כי "כשהמלחמה הזו התחילה חשבתי שהסבירות לכך היא לא גבוהה, אפילו נמוכה מאוד, כי לא מדובר באייטולות או טאליבן. עכשיו זו נקודה מאוד מסוכנת לאנושות ואם הייתי עכשיו בשלטון הטלפון הראשון שלי היה לנשיא ארה"ב".

בתגובה, שר המשפטים גדעון סער כתב בחשבון הטוויטר שלו: "המשך ההתקדמות ליעד - ביטול המשפט - בדרכי הונאה (״נבחן״ כשברור את מי החוק בא לשרת; לא רטרואקטיבי״ כשהחוק קובע במפורש אחרת). הקול קול סמוטריץ׳ והידיים ידי נתניהו."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר