חשיפת 'כיכר השבת'

רגע לפני הכינוס הפוליטי: מקורבי נתניהו החלו לחזר אחרי 'הפלג הירושלמי'

עסקני 'הפלג הירושלמי' הופתעו לקבל בחג האחרון טלפונים ממקורבי נתניהו, שרצו להיפגש עמם בדחיפות • מנהיג 'הפלג', הגר"א דויטש הורה לעסקנים לנתק מגע; "אין אמונה" • כל הפרטים מהשבוע הדרמטי | פרסום ראשון (חרדים, פוליטי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"א דויטש ונתניהו | ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', ב'פלג הירושלמי', מתכוונים מחר (חמישי) לערוך כינוס פוליטי לקראת הבחירות המקומיות שייערכו בשנה הבאה. בינתיים, החיזורים אחר הקול של אנשי 'הפלג' נמשכים, והפעם, מכיוון לא צפוי במיוחד.

'הפלג הירושלמי' על כל גווניו מונה כשלושים אלף קולות, מדובר במצביעים פוטנציאליים ממושמעים שיכולים להטות את הכף בבחירות הקרובות לטובת גוש הימין.

הנתון הנ"ל לא הוסתר מסביבתו של נתניהו, שעושה מאמצי על להביא עוד מנדט לטובת גוש הימין מכל כיוון אפשרי, ולכן בשבוע האחרון, כך נודע לראשונה ל'כיכר השבת', מקורביו ניסו ליצור קשר עם אנשי 'הפלג' - נאמניו של מנהיג הפלג הגר"א דויטש.

גורם בכיר שהיה מעורב בפרטים מספר ל'כיכר השבת': "בחג הסוכות פנו מקורביו של נתניהו למספר אנשים ב'הפלג הירושלמי', וניסו לשדל אותם להיפגש ולנסות להגיע להבנות לגבי הצבעה של אנשי 'הפלג' בבחירות הקרובות".

"היו מספר שיחות שהתנהלו, אך הלכה למעשה ברגע שהמגעים הגיעו לאוזניו של מנהיג 'הפלג', ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש, הוא הורה לעצור את המגעים וציווה לנאמניו - לא לנהל כלל משא ומתן בנוגע לבחירות הקרובות".

מדוע הוא הורה כך? הרי בעבר 'הפלג' כן הצביעו, אתם לא 'נטורי קרתא'?

אותו בכיר מסביר: "לצערנו יש לנו ניסיון מהעבר, לפני מספר שנים, כשהגר"ש אוירבך זצוק"ל היה עדיין בחיי חיותו ומיד אחרי הפילוג מדגל, גם ניהלו איתנו משא ומתן גורמים הכי בכירים ב'אגודת ישראל', שנתנו לנו צרור הבטחות, ששום דבר מזה לא התממש, וזו הייתה הפעם האחרונה שניתנה הוראה להצביע בבחירות הארציות. ר' אשר הורה באופן הכי ברור, שגם הפעם אין בכוונתו ללכת ולהצביע ולא יעזור מה יציעו".

אם יתנו ערבויות ברורות, זה גם לא יעזור?

"לא. ר' אשר, מבחינתו שם את כל מעייניו בבניית הקהילות ומוסדות החינוך הרבים שהם בבת עינו, וההיערכות אם כבר זה לבחירות לרשויות המקומיות, וכידוע מחר אנחנו עורכים כנס גדול בארנה בירושלים בנושא הזה.

לגבי הבחירות הארציות, הוא הבהיר בכל דרך אפשרית ש'הפלג' לא יצביע. גם מה נתניהו כבר יכול להבטיח לנו? להוריד לגמרי מסדר היום את נושא הגיוס, הוא יכול? שבחורי ישיבות לא יצטרכו להתייצב הוא יכול? להחזיר את חוק תורתו אומנותו הוא יכול? לסגור את המחוז החרדי במשרד החינוך הוא יכול? לא, וגם אין לנו אמון".

כזכור וכפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', לאחר סגירת הרשימות, ולאחר שח"כ משה גפני הציע לציבור התימני, להצביע עבור 'דגל התורה', החלו גישושים בין ש"ס ל'הפלג', אך רבני 'הפלג' החליטו לדחות את ההצעה מכל וכל, וזאת בשל מחלוקות אידאולוגיות שבלתי ניתנות לגישור עם ראשי ש"ס.

הכתבה לפני כשבועיים ב'כיכר השבת'

בכיר ב'פלג הירושלמי' אמר ל'כיכר השבת': "היו הרבה חיזורים סביב העשרות אלפי קולות של 'הפלג', אך האמת היא שהרבנים מלכתחילה לא רצו שום חיבור עם אף מפלגה בבחירות הארציות, וזאת מכמה וכמה סיבות שעיקרן היא ההתנגדות הנחרצת של הגר"ש זצ"ל להצבעה למפלגות הקיימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר