מעריצים את המחבל

חיקוי מותו של ה'גיבור': ילדים פלסטינים מדמים את הפיגוע במחסום

תיעוד פלסטיני מראה כיצד ילדים משחקים ומחקים את הפיגוע בו חוסל המחבל תמימי | משרד הדתות של הרשות הפלסטינית הורה למטיפים במסגדים להלל את המחבל | הפרשן צבי יחזקאלי: "השטח משדר אינתיפאדה חמושה בעידוד אבו מאזן" (חדשות)

(צילום: פלסטיני, מתוך הרשתות החברתיות)

הרשות הפלסטינית יוצאת מגדרה כדי לשבח את המחבל שחוסל השבוע בעת שניסה לבצע פיגוע במחסום הכניסה לעיר מעלה אדומים, אחרי שהצליח לברוח בסיום פיגוע, דומה אך קטלני, במחסום הכניסה לשועפאט.

ההסתה מחלחלת, וסרטון שמופץ על ידי הפלסטינים מראה כיצד ילדים משחקים בין הרחובות המוזנחים, עם כלי נשק מדומים, ומחקים את הפיגוע - כפי שנראה בתיעוד ממצלמות האבטחה.

וכך נראה הפיגוע במקור (צילום: מצלמות אבטחה)

משרד הדתות של הרשות הפלסטינית הורה למטיפים במסגדים לדבר באריכות על "השהיד הגיבור עודאי אל־תמימי", שרצח את סמלת נועה לזר הי"ד, נמלט במשך שבוע וחצי, וחוסל במהלך ניסיון לבצע פיגוע ירי נוסף.

בהודעה הרשמית של המשרד השייך לרש"פ בראשות אבו מאזן נכתב כי תמימי "בחר בדרגה הגבוהה בהתקרבות לאללה. הוא נתן את רכושו היקר ביותר, את נשמתו. הוא מת למען הגנה על פלסטין ומקומותיה הקדושים".

"העצב אינו נובע ממספרם הגדול של השהידים שאללה בחר. העצב הוא שהעולם צופה בפשעים ובהרג של עמנו בידי הכיבוש הישראלי, אך לא עושה דבר. דמם של השהידים מלווה את ההיסטוריה המכובדת שלנו ונותן לנו כוח להמשיך. מותם של השהידים והאסירים יגדיל את אחדותנו, שהיא הנשק המרכזי נגד הכיבוש".

יצוין כי מושל שכם, איברהים רמדאן, התראיין השבוע ואמר שיושב ראש הרשות אבו מאזן "רוצה בהתנגדות, ואמר זאת בפני מושלי המחוזות. הוא לא מצהיר על כך בפומבי בגלל ההסכמים הבינלאומיים שהוא כבול אליהם".

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, אמר היום בראיון ל-103 כי יש רשימת אירועים שמובילה אותו לחשוב כי אנחנו מצויים בפתח אינתיפאדה.

"לא רק דקת דומיה בעזה, ולא רק פוסטרים בכל מקום, אלא גם כרוז רשמי של גדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפת"ח. הייתה גם שביתת מסחר שהונהגה ברמאללה ואפילו יושמה ונאכפה במזרח ירושלים".

לדבריו, "נוכח כל הדבר הזה אנחנו מבינים שיש כאן התקוממות. אנחנו בתוך אינתיפאדה. תזכור את היום הזה שאנחנו מתחילים את השבוע שאחרי החגים. אתה רואה התארגנויות חמושות. מושל שכם אומר שאבו מאזן לא יאמר זאת בגלוי, אבל הוא בעד האינתיפאדה. יש כאן מהלך של השטח להפריט את הנשק של השלטון".

"אני לא בוחן את הטרור לפי הגלים שלו, אלא לפי האנרגיה שיש בשטח", הזכיר יחזקאלי. "האנרגיה בשטח אומרת שכולם מתקוממים, זה סוג של צו שמונה לכל מי שיש לו נשק לקום ולעשות פיגועים. כבר לא מדובר באינתיפאדת סכינים או אינתיפאדת בודדים".

יחזקאלי הוסיף כי "אבו מאזן כבר הבין שלהתנגד לזה הוא כבר לא יוכל, ולכן הוא מתיר את זה. האינתיפאדה הזו חמושה, נמנעים המון פיגועים, אבל אבו מאזן לא עוצר את זה, והשטח מבעבע. השטח משדר אינתיפאדה חמושה בעידוד אבו מאזן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר