פרשת תולדות

פינתו של הרב יעקב גלויברמן: הַחֲתֻנָּה הַיְּהוּדִית הָרִאשׁוֹנָה

בתקופה שלפני הנישואין צריך האדם לעשות הכנות נפשיות ולהיכנס לגן עדן. היות ובגן עדן אין מציאות של רע, והכניסה לגן עדן מתבטאת בהתרחקות מן הרע ובעיסוק בטוב ובקדושה, לכן זהו הזמן הטוב ביותר לעבוד על המידות (יהדות)

הרב יעקב גלויברמן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בפרשת השבוע 'תּוֹלְדֹת', מסופר על החתונה היהודית הראשונה בהיסטוריה – חתונת יצחק ורבקה. בפרשה מסופר גם על ברכות יצחק ליעקב על חשבון עשיו.

המפרשים מסבירים שכשנכנס יעקב אבינו להגיש מטעמים לאביו יצחק, הרגיש יצחק כי נכנס עמו ריח גן עדן, ומניין הכיר יצחק את ריח גן עדן?

אומרים חז"ל: כי יצחק שהה בגן עדן שלוש שנים, מזמן עקידתו ועד נישואיו לרבקה. נישואי יצחק ורבקה כאמור, הם החתונה היהודית הראשונה שעליה מסופר בתורה, ומאחר שמעשי אבות סימן לבנים, אפשר ללמוד מהסיפור הוראה – איך נערכים לקראת חתונה - להקמת בית בישראל?

בתקופה שלפני הנישואין צריך האדם לעשות הכנות נפשיות ולהיכנס לגן עדן. היות ובגן עדן אין מציאות של רע, והכניסה לגן עדן מתבטאת בהתרחקות מן הרע ובעיסוק בטוב ובקדושה, לכן זהו הזמן הטוב ביותר לעבוד על המידות – לאמץ את מידת חסד ואת מידת הרחמים, ללמוד לתת לאחר, ולאהוב את הזולת באמת, להתעלות מעל לחומריות, ולהקדיש זמן לנפש להטמיע בנו מידות טובות.

כשם שבצבא חייל הנמצא בטירונות, מתלמד לקראת השירות האמיתי והמאתגר, כך גם לפני הנישואין דרושה טירונות – על האדם להימצא במצב שאין בו שום מקום למציאות של רע, בכדי ללמוד התנהלות נכונה בחיי הנישואין. להיות רגיש ורגוע, סבלן וסובלני, אוהב ואכפתי.

כאשר אדם בונה בית בישראל אחרי הכנה מתאימה, הוא בוודאי יזכה לבנות את ביתו על יסודות של אהבה אמיתית ונכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר