גם בישראל

גל חדש? עלייה בתחלואה בשני תתי זני האומיקרון החדשים

עלייה בתחלואה בשני תתי זני אומיקרון חדשים בישראל - BQ1 ו-BQ1.1, אין מידע על עוצמתם מלבד העובדה שהם מדבקים מאד ויכולים לעורר גל תחלואה (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

עלייה בתחלואה בשני תתי זני אומיקרון חדשים בישראל - BQ1 ו-BQ1.1, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 'כאן'. הערכת המומחים היא שעם כניסת החורף שני הזנים האלו ייצרו את גל התחלואה הבא, אם כי עדיין לא ידוע האם הם מסוכנים יותר מהזנים האחרונים שהיו חלשים יחסית ויצרו לרוב תחלואה קלה בלבד.

גם ארגון הבריאות העולמי והמרכז האמריקני לבקרת מחלות דיווחו אמש על שני הוריאנטים חדשים של זן האומיקרון המתפשטים בעולם בימים אלו ותופסים את מקומם של הווריאנטים BA.4 ו-BA.5 שהיוו את רוב התחלואה בשנה האחרונה.

ארגון הבריאות העולמי מסר שבאירופה הזנים החדשים נמצאו כבר ב-29 מדינות. על פי ההערכות, החיסונים המעודכנים של פייזר ומודרנה מונעים הדבקה בהם, אולם שיעור ההתחסנות בבוסטר החדש ברחבי העולם וגם בישראל הוא נמוך ביותר.

כאמור, עדיין לא ברור מהי חומרת המחלה שנגרמת מהווריאנטים החדשים, אבל על פי מחקרי מעבדה באסיה, הם מצליחים לחמוק ממנגנוני ההגנה של מערכת החיסון, מה שעלול להוביל לעלייה חמורה בתחלואת החורף ולמקרי תחלואה קשה בקרב אנשים עם מחלות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר