אחרי הסירוב לסייע בתחמושת

זלנסקי נגד ישראל: "הברית בין איראן לרוסיה לא הייתה מתרחשת אם ישראל הייתה עוזרת לנו"

בנאום מיוחד שנשא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר הנשיא האוקראיני כי ישראל לא תומכת מספיק באוקראינה וקרא לסייע לקייב כתגובת נגד לסיוע שמעניקים האיראנים לשלטון הקרמלין | בהמשך טען כי עזרה ישראלית תפרק את הברית הרוסית-איראנית (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

בנאום מיוחד שנשא הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי בוועידת 'הארץ' מלשכתו בקייב, קרא הנשיא האוקראיני לסייע לאוקראינה במלחמתה בפלישה של פוטין.

בנאומו טען כי "אוקראינה נתונה כעת למתקפת טרור רוסית בלתי פוסקת. הרעש המחליא של מל"טים איראניים נשמע בשמיים שלנו בכל לילה".

עוד הוסיף ואמר הנשיא האוקראיני זלנסקי כי "רוסיה הזמינה אלפיים מל"טים מדגם 'שאהד' מאיראן, נשק טרור מתוצרת איראן".

"אני שואל אתכם" אמר בנאומו זלנסקי. "למה איראן עוזרת לרוסיה? עבור כסף? כמובן, גם, אבל כנראה גם סיוע עבור תוכנית הגרעין של איראן".

בהמשך נאומו תקף את אי הסיוע הישראלי לקייב ואמר כי הוא "שב ומדגיש, ביקשנו מישראל לעזרה מאז שנת 2014."

"אם היינו מסוגלים להגן על השמיים שלנו ביעילות, רוסיה לא הייתה פונה כעת לאיראן ומבקשת ממנה סיוע בטרור ולא מציעה לה תמורה."

הנשיא האוקראיני אומר כי זהו לא המצב: "זה מה שקרה. כעת אני סבור שעדיין ניתן להפוך את הברית הזו בין רוסיה לאיראן לחסרת משמעות. אם נפעל ביחד אתכם, כמו שעשינו עם דמוקרטיות אחרות".

"שימו לב - הנוכחות הרוסית בסוריה הצטמצמה משמעותית בזכות כוחות ההגנה שלנו. אבל, למרבה הצער, אין לנו 'כיפת ברזל' משלנו. עדיין אין לנו מערכת הגנה אווירית והגנה מפני טילים מודרנית ויעילה שיכולה לאבטח את השמיים שלנו, ורוסיה מנצלת את זה כדי לפצות על הפסדיה בשדה הקרב" הוסיף.

בתקופה האחרונה המתקפה האוקראינית על ישראל גוברת לאחר סירובו של שר הביטחון בני גנץ לשלוח סיוע בנשק התקפי. במהלך היום, לאחר דחיות רבות, שוחח עם עמיתו האוקראיני בקשר לתמיכה נוספת אפשרית של ישראל באוקראינה.

בסיום נאומו הודה לאלו שמפגינים לטובת אוקראינה ואמר: "תודה לכל האנשים שיצאו לרחובות לאחר תחילת המלחמה המלאה, וראינו שהם תומכים בנו בארץ המובטחת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר