בשב"ס מגיבים

זו הסיבה שהאסיר החרדי לא מקבל מזון בכשרות בד"ץ בכלא

חרדי עולה מארצות הברית שיושב בבית כלא בארץ לא זכאי לאוכל בהכשר בד"ץ בעקבות רכישה ישנה שלו. כך מגיבים ברשות בתי הסוהר (אקטואלי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אזיקים. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

זכאותו של אסיר חרדי היושב מספר שנים בבית כלא בישראל לקבל אוכל בהכשר בד"ץ, עליו לטענתו מקפיד, נשללה ממנו לאחר שרכש מוצרי מזון שאינם מוכרים ע"י שב"ס ככשרים למהדרין. כך פורסם היום (רביעי) בגלי צה"ל.

האסיר הינו עולה מארצות הברית ומוצרי המזון שרכש, לפני כשלוש שנים, ובעקבותיהם נשללה ממנו זכאותו למוצרי מזון כשרים היו בהכשר המוכר לקהילה החרדית בארצות הברית.

לפי הדיווח בגל"צ, כדי לקבל בחזרה את הזכאות לכשרות בד"ץ - הוא נאלץ לא לאכול במשך חצי שנה בשר או מזון מבושל אחר שמוגש בכלא.

האסיר הגיש בקשה חוזרת לקבלת זכאות והתנצל על אותן רכישות ואמר שמבקש בחזרה את הזכאות. משמעות התנאי שנדרש לעמוד בו הינה - חצי שנה כמעט לא לאכול כלום אלא להתבסס על מזון בסיסי בלבד. עורכת דינו אמרה: "זו פגיעה אנושה בחופש הדת וזכויות יסוד אחרות".

יש לציין כי מוצרים בכשרות בד"ץ עולים כמובן יקר יותר, ועל מנת לקבל אותן בבית הכלא על האסירים לעמוד בתבחינים ברורים.

בשירות בתי הסוהר הגיבו: "שבס מכבד את חופש הדת של כל אסיר ללא הבדל גזע דת ומין, ובכלל זה מכבד את דרישת בד"צ ודואג לאספקה שוטפת של מזון בהתאם לתבחינים הקבועים בפקודה. לגבי המקרה המדובר - האסיר לא עמד בתבחינים הקבועים בפקודה לאחר שרכש במספר הזדמנויות מוצרים שאינם בהכשר זה ולכן בקשתו נדחתה והוא יכול להגיש בקשה חוזרת".

בעקבות המקרה, ח"כ משה ארבל מש"ס פנה לשב"ס ולשר הבט"פ בדרישה לשנות את הפקודה שמסדירה את רישום הקניות של האסירים בקנטינה. ארבל טוען שהרישום הזה מנוגד לחוק הגנת הפרטיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר