פסגה בבית הלבן

ביידן להרצוג על ההסכם עם לבנון: "היה דרוש הרבה אומץ"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אירח את הנשיא בוז'י הרצוג ובירך על הסכם הגז עם לבנון שייחתם מחר. הרצוג הזכיר את הבחירות בישראל • ביידן: "יש לנו ערכים ואינטרסים משותפים" • הציטוטים המלאים (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הרצוג בבית הלבן (צילום: קובי גדעון / לע״מ)

פחות משבוע לפני הבחירות לכנסת ויממה לפני החתימה על ההסכם השנוי במחלוקת עם לבנון, נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב (רביעי) עם נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון.

בפתח פגישתם נשאו השניים דברים. הרצוג הודה לביידן על האירוח וההזמנה. "זהו ביטוי לחברות אמיתית", אמר הרצוג, והזכיר את ביקורו של ביידן בישראל בקיץ האחרון: "היה לנו כבוד גדול לארח אותך בבית הנשיא ובישראל בכלל לפני כמה חודשים. היה זה תענוג לעם בישראל".

הרצוג הוסיף ואמר לביידן: "אתה חבר אמיתי של ישראל. ארצות הברית היא בת ברית היסטורית ואני גאה מאד להגיע כראש מדינת ישראל להביע את החברות והקשר הבלתי מתפשר בין המדינות שלנו".

עוד אמר הנשיא: "היום מציינים 40 יום להריגתה של האזרחית האיראנית שנרצחה כשמחתה. כיום המשטר האיראני מרסק עשרות אלפי אזרחים איראניים, גברים, צעירים, נשים שמוחות וסך הכל מבקשות זכויות. זאת דוגמה לדרך בה איראן פועלת. חיסול אזרחיה שלה, התקדמות בפרויקט הנשק הגרעיני וסיפוק נשק קטלני שהורג אזרחים חפי מפשע באוקראינה".

בדבריו התייחס הרצוג לבחירות בישראל. "אתה יודע שיש בחירות בישראל בשבוע הבא, וגם לכם יש בחירות אמצע. זה אמנם ברור אבל הביקור הזה מדגיש זאת החברות והקשר החזק עומד מעל לכל מחלוקת ולכל מפלגה. ואני מקווה שנוכל להמשיך ולפעול לטובת מדינת ישראל, ארצות הברית והעולם כולו״.

(צילום: קובי גדעון / לע״מ)
(צילום: קובי גדעון / לע״מ)

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן התייחס בפתח הפגישה להסכם עם לבנון: "מחר ישראל ולבנון הולכות לחתום על הסכם להקמת גבול ימי קבוע בין שתי המדינות. אני חושב שזו פריצת דרך יוצאת דופן. היה צריך הרבה אומץ כדי להצליח להרתם לנושא. זה דרש אומץ אמיתי, ואני חושב שנדרשה לכך דיפלומטיה עיקשת ומתמשכת, ואני מברך אותך ואת הממשלה על כך.

"ההסכם הזה יאפשר פיתוח של שדות אנרגיה לשתי המדינות, יצירת אפיקים חדשים של הזדמנויות כלכליות עבור תושבי לבנון, ולהגביר את היציבות והביטחון של עם ישראל. כפי שאתה בוודאי יודע, אני פועל בנושא הזה מאז שהייתי סגן נשיא ארצות הברית, ואני מברך אותך".

עוד אמר ביידן: "בנוסף, אנו הולכים לדון במחויבות האיתנה, שציינתי 5,000 פעמים בקריירה שלי; המחויבות של ארה"ב לישראל, המובססת על העקרונות שלנו, האידיאלים שלנו והערכים שלנו. אלה אותם ערכים. אמרתי לא פעם, אדוני הנשיא, אם ישראל לא הייתה קיימת היינו צריכים להמציא אותה. סיפרתי לך בעבר, אבי היה נוצרי אדוק שנהג לשבת לארוחת ערב על מנת לשוחח ועל הדרך גם לאכול, ואני זוכר שכשהייתי נער, אבא שלי דיבר על איך היינו צריכים לעשות הרבה יותר. למה לא הפצצנו את פסי הרכבת במלחמת העולם השנייה? מדובר בדאגה עמוקה ומשותפת. ולכן יש לנו ערכים ואינטרסים משותפים, ואני מקווה שנספיק לדון בהם היום, ואני חושב שהאינטרסים שלנו חופפים ברחבי העולם ובאזור. תודה שאתה כאן.״

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר