72 שעות מכריעות בברזיל

מועמד אנטי ישראלי ינסה להדיח את נשיא ברזיל הפרו-ישראלי

סבב הבחירות השני לנשיאות ברזיל יתקיים ביום ראשון הקרוב, זאת בזמן שנשיא ברזיל עשוי לאבד את מקומו בהנהגה לטובת פרו-פלסטיני (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בעוד בישראל נערכים לבחירות, גם בברזיל מתקיימות בחירות סוערות שעתידות ביום ראשון הקרוב להגיע להכרעה סופית לחמש השנים הבאות.

אחרי שבניגוד להערכות מועמד השמאל לא השיג תמיכה של 50 אחוזים לפחות, ברזיל יצאה לסבב נוסף בין מועמד השמאל הפרו-פלסטיני לולה דה סילביה לבין הנשיא הפרו-ישראל שמכהן בתפקיד בחמש השנים האחרונות - ז'איר בולסנארו.

על פי הסקרים האחרונים עולה כי לולה, שכיהן בעבר כנשיא, צפוי לנצח ברוב דחוק כשעל פי סקר קיבל 49 אחוי תמיכה מול 45 אחוזים לנשיא המכהן בולסנארו.

קמפיין הבחירות לווה בהפחדות הדדיות, זאת בזמן שבאופוזיציה בברזיל חוששים מכהונה נוספת של בולסנארו שהיה מכיחש קורונה - ואף טוענים כי יכחיש את תוצאות הבחירות אם יפסיד.

המועמד הראשון וגם המוביל בסקרים הוא הנשיא לשעבר לואיז אינסיו דה סילבה, ששימש בתפקיד לפני כעשור ועזב בבושת פנים לאחר שנפתחו נגדו תיקים פליליים בגין שחיתות, כשבעקבותם נגזרו עליו 12 בכלא, אך שוחרר בעקבות שינוי בחקיקה בברזיל ובעקבות ביטול הרשעתו.

מאז החל בקמפיין המנסה למצב את עצמו בתור האדם שיכול להחליף את הנשיא בולסנארו. בבית המשפט הכריעו כי לא תהיה בעיה עבור לולה להתמודד שוב לנשיאות, זאת לדבריהם בשל ליקויים במשפט השחיתות שלו.

בעיני מתנגדיו של לולה, הנשיא לשעבר משמש כסמל השחיתות של ברזיל וחזרתו לשלטון מבעיתה אותם. אך מסתבר כי גם המועמד השני לא מוצלח הרבה יותר.

יודח מתפקידו? בולסנארו לצד נתניהו בכותל (Alan Santos/PR)

המועמד השני המוביל בסקרים הוא הנשיא הנוכחי, ז'איר בולסונארו כשבתקופת כהונתו פרצה מגיפת הקורונה, כשהוא התעקש שלא לנקוט בצעדים נגד המגיפה שהביאה למותם של כמעט 700 אלף ברזילאים.

היחס לישראל

בולסנארו לאורך השנים האחרונות הציב תמיכה כמעט חסרת תקדים מצדה של ברזיל, ואף במהלך קמפיין הבחירות הקודם הבטיח להעביר את השגרירות הברזילאית לירושלים.

לעומתו, הנשיא לשעבר לולה נקט בקו פרו פלסטיני מובהק ואף הכיר ברשות הפלסטינית כמדינה ופתח שגרירות - אותה הבטיח בולסנארו לפרק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר