'המבדיל' | צפו

הבן של הרב שטיינזלץ, על המסע שלו יחד עם אביו • מרתק

בנו של הרב עדין שטיינזלץ, המנהל את מפעל חייו, חוזר לימי הולדתו בצל אביו הגדול ומספר על החיים המרתקים ומפעל החיים האדיר • צפו בריאיון (המבדיל, מוצ"ש)

מני אבן ישראל לצד זלמן שטוב באולפן המבדיל (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית האירוח "המבדיל" אצל האמן זלמן שטוב, מני אבן ישראל - מנכ"ל ארגון שטיינזלץ כדי לספר על אחד מהמסעות היהודיים הגדולים שקרו בחמישים השנים האחרונות, על האומנות היהודית ועל התכוניות החדשות.

ביאורי הש"ס עברו רבות בשנים האחרונות, אם עד לפני לא הרבה זמן גמרות מבוארות היו במקומות רבים בציבור החרדי מחוץ לתחום, ונחשבו כשינוי של ממש מהתוקה המסורה לנו, דווקא כעת, ישנם עשרות אלפים הלומדים מתוך גמרות מבארות.

הראשון שהתחיל בשינוי היה הרב עדין אבן ישראל - שטיינזלץ, שהחל לבדו בעבודה הארוכה הזאת, במסע אל תוככי הספר היהודי הגדול - התלמוד.

במשך עשרות שנים חוברת אחרי חוברת, מסכת אחרי מסכת, בתחילה לבדו ולאחר מכן יחד עם קבוצה קטנה, עמל הרב כדי לקבץ את התלמוד כולו לכדי ספרים שכל אחד יכול ללמוד בהם.

שיטתו של שטיינזלץ הייתה להביא מפרש אחד שדרכו מוסברת הסוגיה, בלי להכנס לכל המחלוקות. ובכל פעם נבחר המפרש איתו הסוגיה צועדת.

בין השאר ארגון שטיינזלץ הוציא לאור ועמל על ספרי מפתח רבים אחרים ביהדות, התנ"ך, הרמב"ם, המשנה ועוד.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וחורף בריא, לכם ולכל עם ישראל!!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר