"הוא ירד מהפסים"

"חצה קו אדום": ח"כ בן ברק השווה את בן גביר להיטלר

חבר מפלגתו של יאיר לפיד, יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ רם בן ברק, נאם ב'שבת תרבות' ואמר: "לא משווה לשום דבר, היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית. החיבור הזה הוא מסוכן" | ח"כים ואנשי תקשורת הגיבו בחריפות (פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
רם בן ברק | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 )

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ רם בן ברק , חבר מפלגתו של ראש הממשלה לפיד, התייחס בדבריו ב'שבת תרבות', לאפשרות של הקמת ממשלת ימין צרה והשווה את ח"כ איתמר בן גביר למפלגה הנאצית.

את דבריו סייג מעט בן ברק, אך המשמעות הייתה ברורה, לדבריו: "החיבור הזה בין מפלגה גזענית אנטי דמוקרטית של בן גביר וסמוטריץ' וחיבור שלהם לבן אדם שאנחנו רואים שמוכן לעשות כמעט הכל כדי להיחלץ ממשפט – הוא מסוכן".

"להבדיל אלפי הבדלות, ואני לא משווה את זה לשום דבר, היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית. אני מסביר את הפחד שזה יכול לקרות. החוק, אחד הראשונים שהוא עשה, אם לא הראשון, היה לבטל את בית המשפט העליון. אנחנו צריכים לשמור על הדמוקרטיה שלנו".

התגובה הערב של נתניהו לבן ברק

כאשר החלו נגדו מתקפות, בן ברק הסביר את דבריו בחשבונו ברשתות החברתיות וכתב: "שיהיה ברור – אני לא משווה ולעולם לא אשווה אף אחד במדינת ישראל ובעולם להיטלר. הניסיון להציג זאת כהשוואה הוא לא נכון וצר לי אם מישהו מנסה להציג זאת כך".

ח"כ איתמר בן גביר הגיב לדבריו ואמר: "רם בן ברק חצה הבוקר קו אדום, כאשר הוא השווה אותי לגדול צוררי העם היהודי בהיסטוריה. ההשוואה הנואלת והבזויה של בן ברק היא לא רק פגיעה בי, היא פגיעה ב-6 מיליון יהודים שנרצחו, נטבחו ונשרפו על ידי הנאצים. זו זילות השואה. אני דורש מיאיר לפיד להדיח באופן מיידי את בן ברק מסיעת יש עתיד".

בן גביר מגיב לדבריו של בן ברק

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב בחריפות וצילם עצמו בסרטון: "רם בן ברק מהעשירייה הפותחת של יאיר לפיד משווה אותי להיטלר ואת תומכי הליכוד לתומכי הנאצים. התשובה שלנו תגיע ביום שלישי בקלפי".

חבר הכנסת מיקי זוהר הגיב: "רם בן ברק ירד מהפסים. התבטאותו משקפת צביעות, שלצערנו קיימת בחלק משמעותי של השמאל הישראלי. בזמן שהם מדברים על הסתה ושנאה מימין, הם לא מפסיקים להפיץ שנאה והסתה נגד הימין ונתניהו".

ח"כ שמחה רוטמן הגיב ואמר: "רם בן ברק משווה את הימין הישראלי להיטלר ולנאציזם. אבל למה להיות כזה תת רמה? לידיעת הקורא רם בן ברק, הדבר הראשון שהיטלר עשה כשהוא עלה לשלטון, זה לבטל את הפרלמנט. לא את בית המשפט העליון".

"הפרלמנט, אתה זוכר? הגוף הזה ששרפתם ורמסתם בשנה וחצי האחרונה ובאישור הסכם הכניעה לחיזבאללה", אמר רוטמן.

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) הגיבה: "רם תתבייש! ‏אחרי האמירה האומללה שלך שאנחנו השחורים ואתם הלבנים, עכשיו אתה משווה את מנהיגם הנבחר של מרבית היהודים לצורר היהודים הגדול ביותר בהיסטוריה?! ‏נמאס לנו מתחושת העליונות וההסתה שלכם. ‏כולי תקווה שביום שלישי הקרוב הליכודניקים יתנו לך ולחברים הגזענים שלך את התשובה בקלפי!".

העיתונאי עמית סגל כתב: "רם בן ברק מיש עתיד בהתבטאות הבאה - "לא משווה, אבל גם היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית. הדבר הראשון שעשה הוא לבטל את בית המשפט העליון".

העיתונאי אמיר אטינגר, כתב: "ביש עתיד עדיין לא הבינו שרם בן ברק היה צריך להיות בעוצר ראיונות בקמפיין עד אחרי בחירות שישיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר