שעות מכריעות

מתח בברזיל: טראמפ תמך במועמד שעשוי לא להכיר בתוצאות

הסיבוב השני בבחירות לנשיאות ברזיל צפוי להסתיים היום לאחר מירוץ צמוד בין הנשיא המכהן לבין הנשיא לשעבר שמנסה לזכות שוב (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

48 שעות לפתיחת הקלפיות בישראל ובברזיל מקווים כי הבחירות אצלם יגיעו לכדי הכרעה עוד היום בערב (ראשון).

אחרי שלא הצליח בניגוד להערכות להשיג את המינימום של 50% מקולות הבוחרים, נשיא ברזיל לשעבר לולה נאלץ להמשיך לסבב בחירות אחרון ומכריע בינו לבין הנשיא המכהן ז'איר בולסונארו.

על פי הסקרים האחרונים עולה כי לולה, שכיהן בעבר כנשיא, צפוי לנצח ברוב דחוק כשעל פי סקר קיבל 49 אחוי תמיכה מול 45 אחוזים לנשיא המכהן בולסונארו.

האמון במדינה בסקרים בקרב מצביעי בולסונארו לא גבוהה, זאת בצל דה לגיטימציה וטענות לזיופים מטעמו של בוסולנארו ולצד העובדה שהפתיע בבחירות עם נתונים גבוהים יחסית בניגוד להערכות.

קמפיין הבחירות לווה בהפחדות הדדיות, זאת בזמן שבאופוזיציה בברזיל חוששים מכהונה נוספת של בולסונארו שהיה מכחיש קורונה - ואף טוענים כי יכחיש את תוצאות הבחירות אם יפסיד.

בסרטון תמיכה שפורסם על ידי צוות הקמפיין של בולסונארו נראה מי שהיה נשיא ארצות הברית - דונלד טראמפ, כשהוא תומך בבולסונארו אחרי שהאחרון לא מיהר לברך את הנשיא ביידן בצל הטענות של אנשי טראמפ לזיופים.

סרטון התמיכה של טראמפ בבולסנארו

המועמד הראשון וגם המוביל בסקרים הוא הנשיא לשעבר לואיז אינסיו דה סילבה, ששימש בתפקיד לפני כעשור ועזב בבושת פנים לאחר שנפתחו נגדו תיקים פליליים בגין שחיתות, כשבעקבותם נגזרו עליו 12 בכלא, אך שוחרר בעקבות שינוי בחקיקה בברזיל ובעקבות ביטול הרשעתו.

מאז החל בקמפיין המנסה למצב את עצמו בתור האדם שיכול להחליף את הנשיא בולסנארו. בבית המשפט הכריעו כי לא תהיה בעיה עבור לולה להתמודד שוב לנשיאות, זאת לדבריהם בשל ליקויים במשפט השחיתות שלו.

בעיני מתנגדיו של לולה, הנשיא לשעבר משמש כסמל השחיתות של ברזיל וחזרתו לשלטון מבעיתה אותם. אך מסתבר כי גם המועמד השני לא מוצלח הרבה יותר.

יודח מתפקידו? בולסנארו לצד נתניהו בכותל (Alan Santos/PR)

המועמד השני המוביל בסקרים הוא הנשיא הנוכחי, ז'איר בולסונארו כשבתקופת כהונתו פרצה מגיפת הקורונה, כשהוא התעקש שלא לנקוט בצעדים נגד המגיפה שהביאה למותם של כמעט 700 אלף ברזילאים.

היחס לישראל

בולסנארו לאורך השנים האחרונות הציב תמיכה כמעט חסרת תקדים מצדה של ברזיל, ואף במהלך קמפיין הבחירות הקודם הבטיח להעביר את השגרירות הברזילאית לירושלים.

לעומתו, הנשיא לשעבר לולה נקט בקו פרו פלסטיני מובהק ואף הכיר ברשות הפלסטינית כמדינה ופתח שגרירות - אותה הבטיח בולסנארו לפרק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר