יו"ר הציונות הדתית באולפן | צפו

ח"כ סמוטריץ' בריאיון: קהילת ר' שאול אלתר תצביע לחרדים, אני השליח שלהם בכנסת

העימות החזיתי עם בנימין נתניהו | ההקלטות שהביכו את גוש הימין | הקולות שמפלגתו מקבלת מהמגזר החרדי | הדרישה החרדית לתקציב החינוך והשיחות שקיים עם קהילת הגר"ש אלתר • יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', בריאיון לישי כהן (אולפן הבחירות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

יממה לפני פתיחת הקלפיות, יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' ודיבר על הזינוק בסקרים, העימות עם בנימין נתניהו ו'הליכוד', הקמפיין במגזר החרדי והשיחות שניהל עם קהילת ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה מתייחס ח"כ סמוטריץ' לעימות עם 'הליכוד': "אני מוכרח לומר שאני מאוד כואב את זה, שילבנו ידיים למאבק מוצלח להפלת הממשלה, שילבנו ידיים במערכת הבחירות. אנחנו לא מנסים לשתות מנדטים מהליכוד, אני מצר על כך, זו שגיאה קשה, הציבור מבין שמה שקובע זה גודל הגוש".

לדבריו: "אני מאמין לנתניהו שהוא רוצה ממשלת ימין, אבל יהיו לחצים אדירים, כדי להבטיח ממשלת ימין אנחנו צריכים להיות יותר גדולים מבני גנץ. הרבה דברים יכולים להשתנות בגלל מסע הלחצים".

סמוטריץ' מתייחס לדיווחים על שאיפתו לכהן כשר הביטחון ואומר: "אני לא מתעסק בלחלק את עור הדוב לפני שצדו אותו. הדבר היחיד שאמרתי שמפלגה בגודל הזה בוודאי תקבל תפקידים בכירים".

יו"ר 'הציונות הדתית' מתייחס לרפורמת המשפט שלו והשאלה האם היא תשפיע על משפט נתניהו ואומר: "אני הודעתי שמבחינתי זה לא יחול על משפט נתניהו, כי הוא יזוכה במשפט. נתניהו אמר שהוא לא רוצה שזה יחול עליו, גם אני חושב שזו שגיאה שזה יחול עליו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ בריאיון לישי כהן

ח"כ סמוטריץ' מתייחס להקלטות בהן נשמע כי נתניהו רצה להקים ממשלה עם רע"מ והוא זה שמנע ממנו את המהלך: "אל תיפול לבורות האלה, במבחן התוצאה אני גאה שהובלנו את הראיה המפוקחת וההתנגדות, במבחן התוצאה הימין לא הקים כזו ממשלה, מי שהקים ממשלה היו בנט ושקד".

"מי שלא מצביע לש"ס ויהדות התורה יכול למצוא אצלנו בית", מדגיש סמוטריץ' כשנשאל על הקולות שמפלגתו מקבלת מהציבור החרדי.

סמוטריץ' מגבה חד משמעית את הדרישה החרדית לתקצוב מוסדות החינוך החרדיים: "אין מצב בעולם שילד מקבל במדינת ישראל פחות, לא משנה איזו כיפה הוא חובש. זה לא מאבק חרדי, זה מאבק על צדק".

ח"כ בצלאל סמוטריץ באולפן 'כיכר השבת'

סמוטריץ' חושף את השיחות שקיים עם הקהילה של ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר: "אני מודאג, אני מטפל גם בציבור שלי. יש בציבור החרדי שבציבור החרדי קהילות שלא רוצים להצביע. אני בשיח עם הקהילה של ר' שאול אלתר. אני חושב שקהילה גדולה כמו ר' שאול אלתר, שיש להם קושי, האמירה שלי שיצביעו לכל מפלגה במחנה הימין ואני מתחייב להיות השליח שלכם בכנסת ובממשלה. הם יצביעו למפלגות החרדיות".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר