תם הקרב הצמוד

מהפך דרמטי בברזיל: מועמד השמאל הביס את הנשיא המכהן, חשש ממהומות אלימות

בקרב צמוד ניצח הלילה מועמד השמאל, שהורשע בעבר בשחיתות ונידון ל-12 שנות מאסר, את נשיא ברזיל המכהן. נשיא ארצות הברית ביידן בירך • חשש במדינה מאי קבלת התוצאות בידי בולסנארו ולמהומות אלימות בקרב תומכיו (אקטואליה, בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המנצח והמובס (צילום: shutterstock ו-Alan Santos/PR)

נשיא ברזיל לשעבר לולה אינסיו בה סילבה, מועמד השמאל, ניצח הלילה (בין ראשון לשני), בסבב השני של הבחירות שנערכו במדינה, את הנשיא המכהן ז'איר בולסונארו, בהפרש של שני אחוזים בלבד.

במדינה קיים חשש כי בולונארו, שנתמך בידי טראמפ בצורה פומבית, לא יקבל את תוצאות הבחירות - מה שיוביל למהומות אלימות במדינה מצד תומכיו.

האמון במדינה בסקרים בקרב מצביעי בולסונארו לא גבוהה, זאת בצל דה לגיטימציה וטענות לזיופים מטעמו של בוסולנארו ולצד העובדה שהפתיע בבחירות עם נתונים גבוהים יחסית בניגוד להערכות.

קמפיין הבחירות לווה בהפחדות הדדיות, זאת בזמן שבאופוזיציה בברזיל חוששים מכהונה נוספת של בולסונארו שהיה מכחיש קורונה - ואף טוענים כי יכחיש את תוצאות הבחירות אם יפסיד.

בסרטון תמיכה שפורסם על ידי צוות הקמפיין של בולסונארו נראה מי שהיה נשיא ארצות הברית - דונלד טראמפ, כשהוא תומך בבולסונארו אחרי שהאחרון לא מיהר לברך את הנשיא ביידן בצל הטענות של אנשי טראמפ לזיופים.

סרטון התמיכה של טראמפ בבולסנארו

הנשיא לשעבר לואיז אינסיו דה סילבה, שימש בתפקיד לפני כעשור ועזב בבושת פנים לאחר שנפתחו נגדו תיקים פליליים בגין שחיתות, כשבעקבותם נגזרו עליו 12 בכלא, אך שוחרר בעקבות שינוי בחקיקה בברזיל ובעקבות ביטול הרשעתו.

מאז החל בקמפיין המנסה למצב את עצמו בתור האדם שיכול להחליף את הנשיא בולסנארו. בבית המשפט הכריעו כי לא תהיה בעיה עבור לולה להתמודד שוב לנשיאות, זאת לדבריהם בשל ליקויים במשפט השחיתות שלו.

בעיני מתנגדיו של לולה, הנשיא לשעבר משמש כסמל השחיתות של ברזיל וחזרתו לשלטון מבעיתה אותם. אך מסתבר כי גם המועמד השני, המפסיד, לא מוצלח הרבה יותר.

הודח מתפקידו. בולסנארו לצד נתניהו בכותל (Alan Santos/PR)

בתקופת כהונתו של ז'איר בולסונארו פרצה מגיפת הקורונה, כשהוא התעקש שלא לנקוט בצעדים נגד המגיפה שהביאה למותם של כמעט 700 אלף ברזילאים.

היחס לישראל

בולסנארו לאורך השנים האחרונות הציב תמיכה כמעט חסרת תקדים מצדה של ברזיל, ואף במהלך קמפיין הבחירות הקודם הבטיח להעביר את השגרירות הברזילאית לירושלים.

לעומתו, הנשיא לשעבר, וכעת הנבחר, לולה נקט בקו פרו פלסטיני מובהק ואף הכיר ברשות הפלסטינית כמדינה ופתח שגרירות - אותה הבטיח בולסנארו לפרק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר