מלחמה בשיאה

השקט שוב הופר בקייב: מתקפת טילים רוסית מסיבית

רוסיה פתחה הבוקר במתקפת טילים מסיבית על ערים באוקראינה, בחלק מהמקומות נותק החשמל. תשתיות קריטיות נפגעו בעיר חרסון (במלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המתקפות בקייב, הבוקר (צילום: לפי סעיף 27א)

המלחמה באוקראינה נמשכת: רוסיה פתחה הבוקר (שני) במתקפת טילים מסיבית על ערים ברחבי אוקראינה, כולל בעיר הבירה קייב, שגרמה בין היתר לשיבושים באספקת החשמל והמים בחלק מהאזורים המותקפים. כך לפי גורמים אוקראינים ב-BBC.

לדברי הרשויות המקומיות בחרקוב, העיר השנייה בגדלה באוקראינה, במזרח המדינה, מתקני תשתית קריטיים נפגעו לאחרונה בעיר.

התקיפות מגיעות לאחר שרוסיה האשימה את אוקראינה במתקפת מזל"טים על צי הים השחור שלה בחצי האי כרים שסופח בידי רוסיה.

אתמול טען נשיא אוקראינה זלנסקי כי ביממה אחרונה בולמת קייב מתקפה רוסית גדולה באזור דונייצק. הבוקר, כאמור, השקט שוב הופר בקייב.

במהלך השבת תקפה אוקראינה בנמל סבסטול שבחצי האי קרים את אחת מספינות הדגל של הצי הרוסי בים השחור, אך אף גורם אוקראיני רשמי לא אישר את המידע.

המתקפה גררה גינוי רוסי למתקפה האוקראינית, ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן גינה את רוסיה בטענה שעומדת להפר את הסכמי התבואה במסגרתם רוסיה מאפשרת לקייב להוציא משלוחי תבואה מאוקראינה לעולם כולו - זאת למען הביטחון התזונתי העולמי והורדת יוקר המחיה ברחבי הגלובוס.

שגריר רוסיה בארצות הברית גינה את דבריו של הנשיא ביידן ואמר כי "התגובה של וושינגטון למתקפת הטרור על נמל סבסטופול היא באמת מקוממת." עוד טען כי הם לא ראו "שום סימני גינוי לפעולות הפזיזות של משטר קייב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר