לראשונה מאז 'עלות השחר'

אזעקות בדרום: רקטה שוגרה לעוטף עזה - ויורטה; שיגורים נוספים נכשלו ונפלו ברצועה

ארגון הטרור הגי'האד האיסלמי פתח בירי לעבר יישובים בעוטף עזה בתגובה לחיסולו של המפקד הבכיר בארגון בג'נין • אזעקות "צבע אדום" נשמעו בדרום ותושבים דיווחו על יירוטים • בנוסף שלושה שיגורים נוספים נכשלו ונפלו בשטח הרצועה (אקטואליה, ביטחון בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי חודשיים וחצי, שוב השקט בדרום הארץ הופר: אזעקת "צבע אדום" נשמעה הערב (חמישי) בשורה של יישובים בעוטף עזה. האזעקות נשמעו ביישובים נירים, עין השלושה וכיסופים.

בעקבות הירי הופעלה מערכת 'כיפת ברזל' וההשערה במערכת הביטחון היא כי שיגור הטיל יורט. תושבים ביישובים דיווחו על שמיעת פיצוצי יירוטים.

בארגון הטרור הג'יאהד האסלאמי אישרו דקות אחרי האזעקות כי שיגרו טיל לעבר עוטף עזה, והודיעו כי מדובר בתגובה לחיסולו של פעיל הארגון בג'נין מוקדם יותר היום.

דובר צה"ל עדכן: "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שוגר מיירט כיפת ברזל. השיגור ככל הנראה יורט".

שיגור הטיל מגיע, כאמור, שעות אחרי חיסול המחבלים המשתייכים לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בג'נין. המחבלים חוסלו במסגרת מבצע מעצרים של כוחות צה״ל, שב״כ, ימ״ס איו"ש ומג״ב במחנה הפליטים ג'נין.

אחד המחבלים שחוסלו היה מעורב באירוע שבו נהרג רב-נגד נעם רז ז"ל. בנוסף מעצרו חמישה מבוקשים נוספים. המבוקשים נעצרו כשברשותם אקדח ונשק מסוג M-16.

בצה"ל עדכנו כי "במבצע מעצרים משותף של כוחות צה״ל, שב״כ, ימ״ס איו"ש ומג״ב במחנה הפליטים ג'נין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, סוכל פארוק סלאמה, מחבל המשויך לארגון הטרור גא"פ, שהיה מעורב בפיגועי ירי לעבר כוחותינו וחשוד בתכנון פיגועים נוספים".

עוד הוסיפו וכתבו: "המחבל שהיה מעורב באירוע בו נהרג לוחם הימ"מ, רב-נגד נעם רז ז"ל, חשוד בקשירת קשר לתשתית הטרור ״גוב האריות״ ובשיתוף פעולה עם פעילי התשתית במטרה להוציא לפועל פיגועים משמעותיים. במהלך הפעילות שבוצעה בעקבות מידע מודיני של השב"כ, פשטו הכוחות על מבנה בו נכח המחבל ובמקום התפתחו חילופי ירי. הוא נמלט מהמקום, והלוחמים פתחו אחריו במרדף במהלכו המחבל שלף אקדח לעברם. הלוחמים הגיבו בירי והוא נוטרל. כמו כן, הלוחמים ירו לעבר חמושים שירו לעברם, זוהו פגיעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר