הצלחה או כישלון?

מאות קולות בודדים העבירו מנדט חרדי לליברמן; האם יכלו למנוע זאת?

מאות קולות העבירו לשינוי של הרגע האחרון בחלוקת המנדטים, כאשר מפלגתו של איווט ליברמן קיבלה מנדט שישי ואילו יהדות התורה איבדה את המנדט השמיני | בצל ההישג על העלייה במספר הקולות, איך איבדו את המנדט שהיה מוכיח את הניצחון? (חרדים)

(צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)

הבדיחה הנפוצה ביותר אתמול בקבוצות הוואטאפ החרדיות, גרסה כי אם יהדות התורה הייתה מציבה את יצחק פינדרוס במקום ה-120 ברשימה לכנסת, היא הייתה זוכה ב-119 מנדטים...

לכל אורך ספירת הקולות, נדמה היה כי יהדות התורה מכניסה הפעם את המנדט השמיני לכנסת, אך ברגע האחרון, בתוצאות האמת, הכח החרדי נחלש - ומי שהתחזק הוא איווט ליברמן, האיש שפגע בציבור החרדי.

זה קרה במהלך ספירת המעטפות הכפולות. ישראל ביתנו קיבלה שם, כרגיל, קולות רבים מהמצביעים בבתי האבות. לו יהדות התורה הייתה מקבלת עוד כ-900 קולות, השינוי לא היה מתרחש.

ביהדות התורה רואים בכך מסר לציבור, ומסבירים כי אכן 'כל קול קובע'. "העובדה שהיו חרדים שנשארו שאננים בבית ולא הצביעו, או שהצביעו למפלגות שאינן חרדיות, הביא להחלשת הכוח החרדי בכנסת ולחיזוקו של ליברמן".

במערכת הבחירות לכנסת ה-24, קיבלה יהדות התורה בסך הכל 248,391 קולות. במערכת הבחירות הנוכחית, לכנסת ה-25, קיבלה יהדות התורה 280,125 קולות.

עליה נאה בכמות הקולות, במיוחד ברקע התרחישים כי המפלגה החרדית-אשכנזית דווקא תתרסק, ורבים יצביעו לבן גביר ולמפלגות נוספות.

עם זאת, לו היו עוד כמה מאות מצביעים, ההצלחה החרדית לא הייתה מתבטאת רק במספר הקולות, אלא גם במספר המנדטים, וחברי הכנסת שישרתו בפועל את הציבור.

בזמן שיהדות התורה מאשימה את אלו שלא הצביעו, יש דווקא מי שבוחר להפנות אצבע מאשימה כלפי יהדות התורה, החל מההאשמות כלפי גפני על קשריו עם ראשי השמאל ובכירי הממשלה היוצאת, ההתבטאויות של גולדקנופף בראיונות, ועוד.

למרות שהשטח התעורר, זה היה כנראה בשלב מאוחר מידי, כך שלא כולם נרתמו באופן מוחלט להצלחת המערכה - מה שהביא להעברת המנדט מיהדות התורה לישראל ביתנו.

"את חשבון הנפש צריכה לעשות יהדות התורה ולא החרדים שלא הצביעו עבורה למרות שהם משתייכים לציבור הליטאי והחסידי", אומר ל'כיכר השבת' פעיל חרדי למען בן גביר. "הכישלון רשום על השם שלהם".

ביהדות התורה, כאמור, מזכירים את הוראת גדולי הדור, שרי התורה והחסידות, שהורו להצביע רק עבור המפלגות החרדיות, וטוענים כי אלו שלא שמעו לדעת תורה, הם האחראים להתחזקות של ליברמן, שפגע בציבור החרדי, על חשבון הכוח החרדי בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר