תופעת לוואי נדירה

צעירה נטלה אופטלגין, חשה ברע ונפטרה בבית החולים

מקרה חריג: צעירה נטלה תרופה לשיכוך כאבים ובשל תופעת לוואי המתרחשת אחת למיליון וחצי, מצבה הרפואי הידרדר ולאחר מספר שעות של ניסיונות החייאה בבית החולים, הרופאים קבעו את מותה (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נוטלת אופטלגין | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מקרה חריג: צעירה בת 19, הגיעה אתמול (שלישי) לבית החולים, מכיוון שחשה ברע. לאחר בדיקה, התברר כי היא נטלה אופטלגין, מה שגרם למצבה הרפואי להידרדר. הצעירה נפטרה בבית החולים.

על פי הפרסום ב'חדשות 13', הצעירה נטלה אופטלגין (תרופה פופולרית לשיכוך כאבים. ד"ה) וסבלה מתופעת לוואי נדירה של התרופה. בני משפחתה ראו שהיא לא חשה בטוב ופינו אותה לבית החולים.

אל בית החולים, היא הגיעה במצב אנוש, במיון עשו לה הנשמה והרופאים החלו לבצע בה החייאה ואף חיברו אותה למכשיר אקמו.

לאחר מספר שעות של החייאה בבית החולים וולפסון - החייאה שלא צלחה, הרופאים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותה.

על פי הדיווח, מה שגרם להידרדרות במצבה של הצעירה זו תופעת לווי נדירה של הרס מח העצם. דבר שקורה אחת למיליון וחצי. לכן, במדינות רבות לא מאפשרים לציבור ליטול אופטלגין.

מ"טבע", יצרנית אופטלגין, נמסר: "ראשית, נבקש להשתתף בצערה של המשפחה. המידע היחיד שיש בידנו מקורו מהפרסום בטלוויזיה, כך שבהיעדר מידע רפואי מוסמך ממשרד הבריאות, בית החולים או הרופא המטפל אין באפשרותנו להתייחס עניינית. נבקש להדגיש כי דיפירון, החומר הפעיל באופטלגין, משווק בישראל ובמדינות רבות בעולם במשך עשרות שנים ומיליונים רבים של מטופלים משתמשים בו, בכל שנה, לשיכוך כאבים - ביעילות ובבטיחות. יודגש כי אופטלגין, עומד בדרישות המחמירות של משרד הבריאות, כמו גם של רשויות בריאות מרכזיות אחרות בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר