לקראת הטלת המנדט

הח"כים של 'יהדות התורה' לנשיא: "לא נסכים שידרסו אותנו יותר" | התמלול המלא

סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה - לקראת הטלת המנדט: חברי הכנסת של יהדות התורה, פתחו היום את הסבב ולאחר שהודיעו כי הם תומכים בנתניהו, הרצוג שאל אותם על שלל נושאים העומדים על הפרק - כך הח"כים השיבו לו | התמלול המלא (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חברי 'יהדות התורה' בבית הנשיא, היום (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 | וידיאו: לע"מ)

נציגי סיעת יהדות התורה, חברי הכנסת יצחק גולדקנופף, אורי מקלב, מאיר פרוש, יעקב אשר ומוטי בבצ'יק פתחו הבוקר (חמישי) את סבב ההתייעצויות ליום זה בבית הנשיא, "כיכר השבת" העביר את ההתייעצות בשידור חי.

לאחר שהמליצו לנשיא שיטיל את המנדט על חבר הכנסת בנימין נתניהו, הנשיא שוחח עם חברי הכנסת על השאיפות הפוליטיות, על החינוך החרדי ועל זיהום סביבתי.

ח"כ יעקב אשר פתח ואמר לנשיא: "העם אמר את דברו בבחירות ויצא להצביע בהמוניו בעד זהות יהודית ומסורתית למדינת ישראל, זה היה על השולחן בבחירות האלו וכל מצביעי גוש הימין ידעו שבהצבעתם הם הולכים לחזק את המדינה היהודית".

עוד אמר אשר: "ואוסיף עוד משהו, הרי בוויכוח על זהותה היהודית של המדינה הציבור הערבי איננו צד, כך שאם ניקח את הציבור היהודי יש פה רוב מוחלט שרוצה שלפחות הפרהסיה הציבורית במדינה תהיה יהודית, וזה למרות ובגלל כל מה שספגנו, קמפיין ההפחדה כאילו מקימים פה מדינת הלכה ושלטון אייטולות. ההכרעה ברורה וצריך לכבד אותה".

דבריו של אשר

"נקודה נוספת", הוסיף אשר, "היא זכויות הציבור החרדי, יש לנו תגי מחיר שאנחנו משלמים בגאווה על אורחות חיינו, אבל לא נסכים בשום פנים ואופן שידרסו את זכויותינו הבסיסיות, לא בחינוך ולא בשום דבר אחר. אני זוכר היטב שכשר הרווחה היית קשוב לצרכי הציבור החרדי, כי כולנו יודעים שילד הוא ילד ואדם הוא אדם וצריך לדאוג לכולם".

ח"כ אורי מקלב אמר לנשיא המדינה: "החרדים תורמים למדינה יותר מכל ציבור אחר, אנחנו הכתובת לכלל האזרחים. בכל דיוני הכנסת אנחנו הכתובת לכל האזרחים, אנחנו היינו הכתובת לנכים, לחקלאים ולוועדי העובדים, אנחנו המצטיינים בחקיקה. אי אפשר להגיד שהחרדים אינם תורמים למדינה, אנחנו מרגישים ערבות הדדית לעם ישראל, בחברה החרדית ישנה פעילות וולונטרית בתחום שהמדינה הייתה צריכה לטפל בו מאות ארגוני צדקה וחסד לכלל המגזרים".

דבריו של מקלב

"במערכת הבחירות", טען מקלב, "הסתובבנו בכל הארץ וקיבלנו עשרות אלפי קולות מהמגזר הכללי, פגשנו אנשים שאינם חרדים והם היו מודאגים מאוד, אנשים שמחפשים בתי כנסיות ומקוואות. פגשנו אנשים מודאגים ממערכת החינוך, ילד ישראלי יכול לעבור את מערכת החינוך מבלי לדעת על מעמד הר סיני, לצערנו הוא ילמד יותר על יוחנן המטביל בברית החדשה מאשר התנ"ך, ישנם מושגי ליבה שאינם נלמדים".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מאיר פרוש אמר בהתייעצות: "יהדות התורה קיימת מהכנסת השנייה, עם אותו רעיון ובלי לשנות שום דבר, אנחנו אותנטיים. יש מפלגות ששינו את שמם והאג'נדה שלהם, אצלנו לא משנים".

במפגש עלה נושא האפליה של החינוך החרדי ואמר כי "הילד שלנו הוא סוג ג' או ד'". הרצוג הגיב: "אבל הוא גם לא משרת בצבא". פרוש ענה לו: "גם הערבים לא משרתים בצבא וקיבלו 53 מיליארד שקל. אפילו הילד המיוחד אצלנו מופלה לרעה. מסכן, מה רוצים ממנו?"

הרצוג התעניין בנושא אפליית החינוך המיוחד ושאלה בכמה מופלה החינוך המיוחד במגזר בחרדי: "אם כבוד הנשיא רוצה, אעביר לו את הנתונים המלאים", אמר לו פרוש. הרצוג השיב: "אשמח, הנושא מאוד קרוב לליבי. אשמח לקבל, הנושא חשוב לי מאוד".

פרוש התייחס להסתה נגד הציבור החרדי ואמר לנשיא: "אנחנו גם הרגשנו בקדנציה הקודמת קוטביות. חצי מהמדינה לא רוצה אדם אחד שמאחד חצי אחר מהעם. צריך לכבד את תוצאת הבחירות. רציתי להגיד את זה ביום הזיכרון לרצח רבין, שהיה נורא, אסור לרצוח. אבל על רקע הקוטביות רצחו פה לפני מאה שנה נציג של אגודת ישראל. אגב, זה בא משורות ההגנה. חייבים להרגיע את הקוטביות".

דבריו של פרוש

הוא גם קרא לנשיא למנוע את חילול קדושת הכותל: "סבא שלי הקים את המחיצה בכותל. לצערנו היום רוצים לפגוע בקדושת הכותל. גם אם נניח שיש קשיים עם אותה קבוצה, אבל הכותל הוא קדוש, של נעליך מעל רגליך. צריך לומר לרפורמים שזה לא המקום הנכון, הם פוגעים בקדושת הכותל".

הנשיא הרצוג שאל האם יהדות התורה תיקח תפקידי שרים ואמר: "שמעתי ברדיו שהחרדים לא מעוניינים בתפקידים מיניסטריאליים", הח"כ המיועד יצחק גולדקנופף ענה לו בחיוך: "הרדיו לא מייצג אותנו".

לאחר מכן שאל הנשיא את גולדקנופף על לימודי ליבה וטען כי "כלים לשילוב בעולם התעסוקה הם חשובים מאוד והכרחיים עבור הציבור החרדי".

גולדקנופף ענה ואמר: "אנחנו יושבים בצד שני וכל הזמן מסתכלים עלינו. מכלילים. שתדע, שיש היום חרדים שמשתלבים בהובלת המדינה".

"כנכד למי שהיה גם רב גדול וגם דוקטור, צריך לעבור את המחסום הזה, בצורה של התפתחות טבעית של החברה", השיב הנשיא הרצוג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר