הישג משמעותי

הסכם דרמטי בין ראשי גוש הימין: תקציב אברך כולל יוכפל ל- 1,314 שקל בחודש

בשורה לאברכים: נציגי המפלגות החרדיות והדתיות הציגו דרישה חד משמעית להכפיל את מלגת אברכי הכוללים לסך של 1,314 ש"ח לאברך • נציגי 'הליכוד' בראשות יריב לוין נענו לדרישה (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אברכים בכולל, אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הישג משמעותי בחדרי המשא ומתן הקואליציוני: נציגי המפלגות החרדיות והדתיות הציגו במהלך היום (חמישי) דרישה חד משמעית להכפיל את מלגת אברכי הכוללים לסך של 1,314 שקלים לכל אברך כולל בחודש.

הדרישה הקואליציונית מגיעה לאחר 25 שנה בהן מלגת האברכים רק ירדה עד שהגיעה בשנים האחרונות לסך של 680 שקלים בלבד וזה בזמן שבמקביל המחיה בישראל הפכה ליקרה, לצד עליית המדד ומחירי הדיור והמשכנתאות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ההנחיה לדרוש את העלאת המלגה לאברכים ירדה מבתיהם של גדולי ישראל לחמש המפלגות החרדיות והדתיות - ש"ס, דגל התורה, אגודת ישראל, הציונות הדתית ועוצמה יהודית.

כבר בשעות הבוקר, ש"ס העלתה את הדרישה להעלאת מלגת האברכים והייתה הסכמה בין הצדדים שהמהלך יצא אל הפועל לאחר הרכבת הממשלה והתקציב אף ייכנס לבסיס התקציב. אחר הצההריים הנושא עלה גם בפגישה עם 'יהדות התורה', ולוין עדכן שאכן יש הסכמה והבנה שאכן זה יקרה. יודגש כי לא מדובר בהסכם רשמי שנחתם בין הצדדים, אך כאמור ישנה הסכמה בין הצדדים שהנושא ייסגר באופן רשמי לאחר הרכבת הממשלה.

גורם ב'יהדות התורה' אישר ל'כיכר השבת' כי "במהלך פגישת המשא ומתן עלתה הדרישה לפיה התקציב לאברך יעמוד על 1,314 שקלים. יש הבנה ורצון בין הצדדים שאכן כך יקרה. עדיין אין סיכום רשמי".

בפגישה של נציגי רשימת 'הציונות הדתית' עם צוות המו"מ מטעם המפלגה, הופתע יו"ר צוות המו"מ מטעם הליכוד, יריב לוין, לשמוע כי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הציב את העלאת המלגה כדרישה לפני הכניסה לקואליציה.

"התוצאה של הבחירות הללו משקפת אמירה ברורה וחד משמעית של רוב האומה בישראל", אמר סמוטריץ'. לדבריו: "עם ישראל מייקר את לומדי התורה ומאמין שאחיזתנו בארץ הזאת נגזרת מהאחיזה בתורת ישראל. זאת זכות למדינת ישראל לתמוך בלומדי התורה, כמובן לצד עידוד התעסוקה ופיתוחה הכלכלי של ישראל.

סמוטריץ הגיש: "המלגה תינתן בשווה לאברכי כוללים מהציונות הדתית ומהציבור החרדי כאחד. הגיע הזמן לחזית משותפת בנושאי הליבה היקרים לכל שומרי המצוות. לומדי תורה זכאים להוקרה מבלי להבחין בין בתי המדרשות מהם הם באים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר