תיעוד מהסיום

אחרי 3 שנים: האברכים סיימו את ה'חפץ חיים' בעיון

בכולל 'היכל פנחס' ערכו האברכים ובחורים מישיבות בית מתתיהו ופוניבז' סיום על לימוד ספר חפץ חיים בעיון במשך 3 שנים וכן סיום מסכת כתובות | תיעוד (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: דוד זר)

בהיכל הכולל 'היכל פנחס' חגגו אמש (רביעי) את סיום ספר 'חפץ חיים', אותו למדו בעיון במשך 3 שנים, אברכי הכולל ובחורים מישיבות בית מתתיהו ופוניבז'.

סדר הלימוד החל לפני 3 שנים לע"נ של הגה"צ רבי עובדיה יונה זצ"ל, דיין בבית דין 'העדה החרדית הספרדית' ירושלים, בעמח"ס דבר עובדיה, שאילת עובדיה ועוד.

במעמד הסיום חגגו גם את סיום מסכת כתובות אשר נלמדה על ידי חברי הכולל לע"נ של הגה"צ רבי עובדיה יונה זצ"ל.

בנו, ראש הכולל הרה"ג רבי משה יונה, דיבר בשבחו של הנפטר ומעלתו אשר היה שקוע בד' אמות של הלכה וקיבל כל אדם בסבר פנים יפות. כמו כן עמד על גודל הענין והאיסור של לשון הרע, וכמה פרטים קטנים ביותר יש בהלכות אלו, בפרט בדור של היום שכל נייעס מופץ במהירות וצריך להיזהר יותר.

בסעודת הסיום השתת, גם ראש הכולל הרה"ג רבי מאיר דניאל, הגה"צ רבי שמעון גלאי וראש מוסדות 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין.

הגה"צ רבי שמעון גלאי דיבר על כך שבאים אליו יום יום אנשים ומחפשים סגולות ואמר כי הסגולה הטובה ביותר היא לשמור על הפה. "לזכות לסיים את הספר 'חפץ חיים' זה זכות עצומה ובמקום תורה הזה יש זכות מיוחדת בזכות הנפטר הגדול ששמר שהסיטרא אחרא לא הצליח לבטל אותם מלימוד כל יום".

הגרש"ב סורוצקין דיבר על כך שבשביל להצליח קביעות של שלש שנים יום יום בספר 'חפץ חיים' בעיון זה רק בזכות כוח של רבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר