היסטוריה ואקטואליה

"האור של ליובאוויטש" הציל את "האש של רבי נחמן" • צפו

ג'יפ שטח ועליו דגלי משיח המזוהים עם הפלג המשיחיסטי של חב"ד תועד גורר טנדר של "נ נח נחמ נחמן מאומן" | ישראל שפירא יצא בעקבות הסרטון שחרך את הרשת (היסטוריה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הג'יפ החב"די מושך את הטנדר הברסלבי (צילום: באדיבות וספי עינב גליל תיירות)

פרק ל"ב: סרטון מדהים ומרתק שהגיע לידי כותב השורות, והועלה לסטטוס, חרך את הצופים, והתקבלו אודותיו מאות תגובות.

הפרקים האחרונים >>

בסרטון נראה שטח הררי קשה, שצולם בהרי הגליל המוריקים, וג'יפ שטח אימתני, ועליו דגלי משיח המזוהים עם הפלג המשיחיסטי של חסידות חב"ד, גורר טנדר 14 מקומות, שמקושט בשלטי "נ נח נחמ נחמן מאומן", ו"האש שלי תוקד עד ביאת המשיח" המזוהה עם זרמים מסוימים על חסידות ברסלב.

הגי'פ החב"די, משך את טנדר הברסלבים מכיוונו האחורי כמין רוורס בעזרת כַּבֶּלִים.

לא ברור מה חשב הטנדר של הנ-נחים בשעה שנכנס לשטח זה, אולם ברור שמה שעמד לו, והציל אותו, זה הגי'פ של המשיחיסטים, שאילולי הוא שגרר אותו משם, הוא היה נשאר שם עד רגע זה, ולא היה מועיל לו המדבקה: "האש שלי תוקד עד ביאת המשיח".

סרטון מדהים זה של שני זרמים בחסידיות מרכזיות עורר רבים מצופי להביא כותרות לסרטון זה, נביאם להלן, והעורך המוכשר יבחר אחת מהן לכותרת:

יהודי שמאמין שר' נחמן ימשוך אותו בפאות, רק משיח יכול להציל אותו

המשיח יביא את רבינו ברוורס

חבדניק לוקח בהפוכה ברסלבער שהתדרדר...

כשמחפשים בכל נקודה יהודי (חב"ד) אז מוצאים גם את הנקודה שבכל יהודי... (ברסלב)

נצחו אראלים את המצוקים...

המשיח בא על ג'יפ והושיע את ברסלב....

• • • [1]

פנינו לראיון מרתק עם נהג הג'יפ אחד משליחי כ"ק הרבי מליובאוויטש שמתגורר במושבה 'יסוד המעלה' הרב עינב וספי.

הרב וספי: "זה היה כשנסענו לרבי שמעון בן לקיש בקציון בגליל העליון ליד ישוב עלמה".

זה היה שביל שמיועד רק לג'יפים? מדוע הטנדר של הברסלבר נכנס לשם?

"תראה, את הנהג הברסלבר לא הכרתי אותו, אבל הוא היה כמו כל ברסלבר שפורץ את 'גבולות הקדושה' ומקבל 'אורות'. גם הוא היה 'פורץ דרך', וכך הבחנתי בו תקוע אי שם באמצע ההר. הוא חזר מריש לקיש, ואני הייתי בדרך אל ריש לקיש.

"כך הבנתי מדוע נסעתי לשם, כי אם לא הייתי מגיע לשם, הוא היה נשאר שם.

"החילוץ הזה מזכיר לי בשנת 2007 במלחמת לבנון השנייה, נסעתי במסגרת ה"מבצעים", והגענו למטולה לאחר שנהרג שם חייל, והמורל היה ירוד. החיילים היו בפנים נפולות, ולא היה להם חשק להניח תפילין ולקבל אותנו במחנה שלהם.

"הייתי עם רכב משיח עם רמקול, ולפני שנכנסתי לשם פגשנו שם טנדר של ברסלבים שהגיעו לאותה מטרה, לעורר ולעודד את החיילים, וגם הם היו באותה סִיטוּאַצְיָה שקשה להיכנס לחיילים שמחים, כשהם דואבים ועצובים, וישבנו ביחד וחשבנו מה לעשות.

"החלטנו להיכנס ב'כוחות משולבים', "האש של רבי נחמן" ביחד עם "האור של ליובאוויטש", וזה באמת עבד, החיילים מתוך מצב כזה שמחו, ורקדנו אתם מתוך שמחה יהודית.

"ב"מבצעים" אנחנו תמיד משלבים רוחניות וגשמיות, ומביאים סופגניות בחנוכה, משלוחי מנות בחודש אדר, וכו'. גם פה ביסוד המעלה אנחנו עושים מידי ליל שישי הִתְוַעְדוּת עם בשר ויין, וכיבוד כיד המלך".

מה אתה עושה בחיים?

"אני עושה טיולים כשרים למהדרין באפריקה, ושם אני מזמין כל יהודי שאני רואה לסעודת שבת, וצעירים שמנותקים מהיהדות מגיעים ונהנים מסעודה ואווירה יהודית.

הרב עינב וספי באחד מטיולים בהודו (באדיבות וספי עינב גליל תיירות)

"הטיולים שלי הם משולבים עם רוחניות, ויש סיפורים בלא סוף. לאחרונה הייתי בזנזיבר בשבת ולא היה לנו מנין במלון בו שהינו ופרסמנו ששם יהיו ארוחות ותפילות (הבאנו ספר תורה) שם מצאנו משפחה ישראלית, זוג עם שני בחורים אחרי צבא בקשנו מהם שיבואו להתפלל אתנו.

"בתחילה הבן שלהם נפנף אותנו. אולם לא וויתרנו, ובשישי בלילה הלכתי אליהם והתלבטתי האם להיכנס או לא. פתאום האישה פותחת את הדלת והיא רואה יהודי חרדי לבוש בסירטוק חב"די הדור. היא דיי היתה בשוק מה עושה יהודי חרדי באי באפריקה באמצע חופשתם. ביקשתי ממנה שילדיה יגיעו למניין, והיא אמרה לי 'אל תדאג, אני יביא לך מנין'. המשפחה הגיעה והתפללו אתנו, הפצרנו בהם להישאר לארוחה, האם היתה נבוכה ואמרה שיש להם ארוחות פה במלון.

הרב עינב וספי באחד מטיולים בהודו (באדיבות וספי עינב גליל תיירות)

"השבנו לה, 'פה כשר ויש אווירת שבת, בבקשה הישארו איתנו', היו עוד מטיילים שהצטרפו לסעודה האוירה היתה מרוממת, הם חוו בשולחן שבת וקדושה שניפצו להם כמה מיתוסים ופניהם קרנו, האמא אמרה שדווקא הבן שלא רצה לבוא בהתחלה, שהוא רוצה לחזור בתשובה. והם לא ישכחו את השבת הזו לעולם, זה רק סיפור קטן מתוך הרבה סיפורים".

הרב עינב וספי באחד מטיולים בהודו (באדיבות וספי עינב גליל תיירות)

לסיום, תן לנו את ההסבר מדוע הסרטון של "הג'יפ החב"דניק" גורר טנדר של ברסלבים משך כל כך הרבה תגובות אוהדות?

"בעיני, ברסלב וחב"ד זה היציאה מגבולות הקודש לחיכוך עם העולם ולהשפיע עליו. מהרבי מליובאוויטש למדנו שהחסידים הם חיילים למען הפצת המעיינות של הבעש"ט, ובכל מקום בעולם רואים את זה, בבתי כלא, בכל מקום יש חב"דניקים שמשפיעים. גם באומן תראה את כלל ישראל לכל סוגיו מושפעים לטובה בתורת ישראל, ע"י דרכו של הבעש"ט, ובעיני שתי הקבוצות הללו היחידות שמשפיעות על כלל עם ישראל, בשינוי מרוב החסידויות שהשפעתם נשארת אך ורק אצל החסידות שלהם".

הרב עינב וספי באחד מטיולים בהודו (באדיבות וספי עינב גליל תיירות)
  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com


[1] עוד כותרות:

גם רבי נחמן חייב משיח כדי להוציאו ממהבוץ

משך אותו (אוטו) בפאות...

פאותיו אמשכנו ואוציאנו מהשאול תחתיות

חב"ד = חייבים ברסלב דחוף !!!

מצילים את רבי נחמן מאומן

"מצוה גוררת מצוה"

אפילו השמח שעבר את הגבול, זקוק למשיח...

"מוח שליט על הלב" והמבין יבין

בסוף חב"ד מובילים...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר