ההישג החרדי

בנט נגד תקציב האברכים: "שגיאה כלכלית ומוסרית קשה"

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, שפרש מהחיים הציבוריים, תקף בחריפות את ההישג של הסיעות החרדיות להעלות את תקציב האברכים וטען כי המהלך: "יפגע בצעירים חרדים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, שפרש מהחיים הציבוריים לאחר שממשלתו נפלה וחבריו לסיעה עבו את הממשלה, תקף, סמוך לכניסת השבת, בחריפות את ההישג של הסיעות החרדיות להעלות את תקציב האברכים וטען כי המהלך: "יפגע בצעירים חרדים".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', נציגי המפלגות החרדיות והדתיות הציגו ביום חמישי דרישה חד משמעית להכפיל את מלגת אברכי הכוללים לסך של 1,314 שקלים לכל אברך כולל בחודש. צוות המשא ומתן של 'הליכוד', בראשות יריב לוין, קיבלו את הדרישה והצדדים הגיעו להסכמה שהמהלך יצא אל הפועל עם אישור תקציב המדינה.

לדברי בנט: "התכנית להכפיל את קיצבאות תלמידי ישיבות ואברכים היא שגיאה כלכלית ומוסרית קשה. הכפלת הקיצבאות תפגע בצעירים חרדים, ביחס הציבור לתורה, ובעתיד מדינת ישראל.

"זאת, מפני שהקיצבאות המוגדלות יעודדו עוד צעירים שלא לצאת לעבוד או ללמוד מקצוע, מכיון שנוח יותר להישאר בישיבה. בסופו של דבר הם ייפלטו בגיל מאוחר, ללא יכולת להתפרנס בעבודה איכותית, וכך זה יביא להגברת העוני והתלות שלהם בתשלומי המסים של שאר האוכלוסיה בישראל".

בנט הוסיף: "לאורך זמן זה לא יחזיק מעמד. כולם יודעים זאת, אך לצערי ראשי המפלגות כיום חוששים להתבטא מחשש לזעם המפלגות החרדיות".

לדבריו: "החרדים הם אחינו, והם האוכלוסיה הגדלה במהירות הגבוהה בישראל, לכן האחריות שלהם כלפי המדינה חייבת לגדול בהתאמה".

בנט הוסיף ותקף את התקציב: "הרעיון שציבור הולך וגדל, ימומן עוד ועוד על ידי ציבור ששיעורו באוכלוסייה הולך וקטן, אינו מעשי, ולמען האמת—גם אם הפוליטיקאים מפחדים לומר זאת- אינו מוסרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר