חוזרים לשלטון

נתניהו הסכים: 'פסקת ההתגברות' ברוב של 61 במושב החורף

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, הסכים לדרישת סיעותה קואליציה ומתכוון לחוקק את 'פסקת ההתגברות' ברוב של 61 כבר במושב החורף הקרוב (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ממשלת נתניהו השישית: ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, הסכים לדרישת ראשי 'יהדות התורה' ו'הציונות הדתית' להעביר את פסקת ההתגברות ברוב של 61, דרישה שהייתה תנאי ראשון של חברי הכנסת משה גפני ובצלאל סמוטריץ' בכדי לחתום על הסכם קואליציוני.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', נתנהו הסכים להעביר את פסקת ההתגברות ברוב של 61 כבר במושב החורף הקרוב, בתוך מספר חודשים מאז השבעת הממשלה.

בכיק בליכוד הסביר לעיתון: "נתניהו השתכנע ללכת על זה כי כל השותפות בקואליציה לחצו על פסקת התגברות של 61. נתניהו כבר שוקל בחיוב לקבל את הנוסח הזה של החוק וזה יהיה בהסכמים הקואליציוניים".

יצוין כי נתניהו צפוי לקבל הבוקר מנשיא המדינה, יצחק הרצוג, את המנדט להרכבת הממשלה ועל פי ההערכות בקואליציה המיועדת - הממשלה תושבע באמצע השבוע הבא.

כזכור, הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, קרא אמש (מוצ"ש) בשיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים לנציגי מפלגות הקואליציה לחוקק את 'פסקת ההתגברות'.

הראשון לציון עסק בשיעורו במינוי רבני שכונות ואמר: "כבר כמה שנים לא מינו רבני שכונות, כי הייתה עתירה לבג"צ ובג"צ אמר 'למה רק רב שכונה אורתודוקסי? שימו גם רפורמים, בלי זה אין לכם אפשרות למנות'. עצרו את המינויים".

הראשון לציון אמש

הרב הראשי קרא: "עכשיו צריך לעשות את חוק 'פסקת ההתגברות', יעשו חוק שאין דבר כזה שבג"צ קובע, החוק קבע שיש רבני שכונותאורתודוקסיים וגרמנו זהו, פה זו מדינה אורתודוקסית לא מדינה רפורמית. צריך לעשות את פסקת ההתגברות, שנתגבר על הבג"צ".

הגר"י יוסף הסיף: "צריך לנצל את ההזדמנות, לא הייתה ממשכלה כזאת שיש בה 32 חברי כנסת דתיים וחרדים, לא היה מעולם. אולי יש הזמדנות לתקן את חוק 'מי הוא יהודי', לא יודע, אולי זה אפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר