"לפני הקמת הממשלה"

איווט ליברמן לרה"מ לפיד: "לפטר" את הראש"ל הגר"י יוסף

שר האוצר ויו"ר 'ישראל בתינו', אביגדור ליברמן, קורא לראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, "לפטר" את הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בשל קריאתו לחוקק את 'פסקת ההתגברות' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראש"ל הגר"י יוסף (צילום: יעקב כהן)

שר האוצר היוצא, אביגדור ליברמן, קרא לראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, "לפטר" את הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף מתפקידו כרב ראשי בשל קריאתו לחוקק את 'פסקת ההתגברות'.

בין היתר כתב ליברמן: "זהו לא ניסיון ההתערבות הראשון של הרב הראשי, שרק לפני מספר ימים גם התערב במו"מ הקואליציוני וקרא להגדיל פי שלושה וארבעה את קצבת האברכים, ולכן אני קורא לראש הממשלה להשהות אותו לאלתר ולאחר הליך השימוע גם לפטרו, וזאת עוד לפני הקמת ממשלה חדשה".

בש"ס גיחכו על קריאתו של ליברמן: "שישמור קצת כוחות, יהיו לו חמש שנים תמימות "לזעוק" על מה שנעשה בממשלה, הוא יתקוף ויתבטא בצורה מכוערת ואנחנו נמשיך לעשות. איש לא יסתום לראשון לציון את הפה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, אמר בתגובה: "הגזען מנוקדים לא הבין עובדה אחת פשוטה - הסתיימו להן הבחירות והתוצאות מאד ברורות, כל אמירה נגד קודשי ישראל ומרן רבינו הראשל"צ שליט"א מחזקות את המחנה התורני ואת תורת ישראל, המוני עמך ישראל ימשיכו ללכת אחר דרכו של מרן שליט"א הממשיך את דרך אביו הגדול זיע"א".

יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, הגיב: "אני מביע מחאה חריפה על דברי הבלע של שר האוצר היוצא כנגד הראש״ל מרן הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א. האיש שחירף גידף והסית נגד ציבור שלם, לא יגביל את חופש הביטוי של אחרים ובוודאי לא של רב בישראל.

"אני מזכיר למר ליברמן שהבחירות כבר הסתיימו, בימים המעטים שנותרו לך במשרד האוצר, נסה למזער ולו במעט את הנזקים שחוללת בכהונתך הקצרה, במקום לעורר פרובוקציות מיותרות".

הראשון לציון אמש

כזכור, הגר"י יוסף קרא אמש (מוצ"ש) בשיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים לנציגי מפלגות הקואליציה לחוקק את 'פסקת ההתגברות'.

הראשון לציון עסק בשיעורו במינוי רבני שכונות ואמר: "כבר כמה שנים לא מינו רבני שכונות, כי הייתה עתירה לבג"צ ובג"צ אמר 'למה רק רב שכונה אורתודוקסי? שימו גם רפורמים, בלי זה אין לכם אפשרות למנות'. עצרו את המינויים".

הרב הראשי קרא: "עכשיו צריך לעשות את חוק 'פסקת ההתגברות', יעשו חוק שאין דבר כזה שבג"צ קובע, החוק קבע שיש רבני שכונותאורתודוקסיים וגרמנו זהו, פה זו מדינה אורתודוקסית לא מדינה רפורמית. צריך לעשות את פסקת ההתגברות, שנתגבר על הבג"צ".

הגר"י יוסף הסיף: "צריך לנצל את ההזדמנות, לא הייתה ממשכלה כזאת שיש בה 32 חברי כנסת דתיים וחרדים, לא היה מעולם. אולי יש הזמדנות לתקן את חוק 'מי הוא יהודי', לא יודע, אולי זה אפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר