נתניהו מרכיב ממשלה

"עם חבר הפרלמנט הקיצוני"; העולם מסקר את הטלת המנדט

3 שעות אחרי הטלת המנדט על בנימין נתניהו ובכלי תקשורת ברחבי העולם מסקרים את הרכבת ממשלת נתניהו השישית אחרי מערכת בחירות חמישית (עולם, פוליטי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום מסך)

שעות אחרי שהוטל המנדט על בנימין נתניהו להרכיב את ממשלתו השישית - ברחבי העולם עוקבים אחר הממשלה החדשה שעשויה לקום בישראל בתקופה הקרובה.

ברשת ABC האמריקנית דווח כי "נתניהו קיבל רשמית את הרכבת הממשלה". בגוף הידיעה נכתב: "השותף הבולט של נתניהו הוא איתמר בן גביר, חבר פרלמנט קיצוני שרוצה לגרש מחוקקים ערבים ושהדעות שלו היו פעם בשולי הפוליטיקה הישראלית.

הוא המועמד העליון של מפלגת הימין הקיצוני 'הציונות הדתית', שזכתה ב-14 מנדטים בבחירות, מה שהופך אותה לבעלת ברית מרכזית של נתניהו."

ברשת CNN הטורקית דווח כי "על נתניהו הוטל המנדט להרכבת ממשלה". בגוף הידיעה דווח כי "לאחר פיזור הפרלמנט בישראל, בבחירות הכלליות שנערכו בפעם החמישית ב-4 השנים האחרונות, זכה גוש הימין בראשות ראש הממשלה וראש האופוזיציה לשעבר בנימין נתניהו ב-64 מושבים מתוך 120 המושבים שבפרלמנט.

נתניהו השיג את הרוב המספיק להרכבת הממשלה. נשיא ישראל, יצחק הרצוג, מינה רשמית את מנצח הבחירות, נתניהו, להרכבת הממשלה החדשה."

באתר העיתון הפופולארי וול סטרייט ג'ורנל דווח כי "נתניהו קיבל מנדט להרכבת ממשלתו השישית". בגוף הידיעה נכתב כי "יהיו למר נתניהו עד שישה שבועות להקים את ממשלתו, והוא יכול לנסות לשכנע מחוקקים נוספים לבוא לצדו".

בהמשך האייטם דווח כי: "המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה של מר נתניהו צפויה להיות ברית של מפלגות ימין קיצוני, בשם הציונות הדתית בראשות המחוקקים האולטרה-לאומיים איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ'.

הקבוצה דגלה בסיפוח חלקים מהגדה המערבית הכבושה, הרחבת התנחלויות ישראליות באופן דרמטי והעמדת נוכחות יהודית חזקה יותר באתרים הקדושים של ירושלים."

עוד נכתב: "רבים מיעדים אלו עומדים בסתירה למדיניות ארה"ב ארוכת שנים במזרח התיכון, כמו גם בעלות ברית אירופיות וערביות, שתומכות כולן ביצירת מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל."

בכותרת ראשית של הערוץ הצרפתי 'פראנס 24' נכתב: "נשיא ישראל יצחק הרצוג הטיל רשמית על בנימין נתניהו להרכיב ממשלה חדשה ביום ראשון, לאחר התייעצות עם המפלגות שנבחרו לכנסת בבחירות לכנסת ב-1 בנובמבר."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר