"הוא יושעה לאלתר"

נתן זהבי שוב נגד הדתיים; "תתלו את עצמכם עם התפילין"

שדרן הרדיו לא לומד לקח: לאחר שהושעה בעבר מתוכנית הרדיו שלו בגין התבטאויות לא ראויות. היום, הוא שוב תקף את הנציגים הדתיים בממשלה המסתמנת במילים קשות | בתחנת הרדיו הודיעו על השעייתו של זהבי | ברשת ישנה עצומה הקוראת לפיטוריו (חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
השדרן נתן זהבי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

שדרן הרדיו נתן זהבי, שנודע באמירות השנויות במחלוקת שלו, שוב התבטא היום (ראשון) בתוכנית הקבוע שלו ב'רדיו ללא הפסקה', נגד הציבור החרדי.

באמצע השידור, התייחס זהבי לדתיים בממשלה החדשה: "כל ה... האלה מצטטים לי פסוקים מהתנ"ך, תתפללו, תניחו תפילין, תדליקו נרות שבת, תפרישו חלה, תלכו לבושים צנוע".

"לכו קיבינימט", אמר זהבי בגסות והוסיף: "עם הצניעות ועם החלות וההדלקת נרות והתפילין. הייתי שמח לו כמה מכם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום אבל הם נציגי ציבור", זהבי סיים את דברי הבלע שלו ואמר: "לפני שאסתבך פה עם מנהל הרדיו".

מרדיו ללא הפסקה נמסר: "הדברים שאמר היום נתן זהבי בוטים ומבזים. מיותר לציין שאין להם מקום בשידורי התחנה, ואנחנו מגנים אותם בכל לשון. גם לחופש הביטוי יש קווים אדומים. מנכ"ל הרדיו החליט להשעות את השדרן לאלתר ולהרחיקו מהמיקרופון עד לשיחת בירור, שלאחריה יתקבלו החלטות לגבי ההמשך".

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף הגיב: "דבריו המבחילים של נתן זהבי הם הסתה לרצח כנגד יהודים שומרי תורה ומצוות, אין מקום במדינת ישראל ובאף מקום לדברי הבלע הללו. אני מצפה מהנהלת התחנה להתנער במהירות מדבריו החמורים ולפטרו לצמיתות מהתחנה. חופש הביטוי הוא לא חופש השיסוי".

ח"כ ינון אזולאי הגיב לדברי זהבי ואמר: "איש השמאל נתן זהבי, פוער את פיו בשידור כאחרון האנטישמים נגד ציבור שלם, ומבזה את התפילין הקדושות ששמרו עלינו אלפי שנים. ושאבותינו מסרו את נפשם בשבילם. האמירות המטורפות של זהבי עוברות בשקט כמעט בדממה, ללא שום גינוי. אני קורא להנהלת הרדיו 103FM להשעות במיידי ולצמיתות את הבריון המסוכן הזה".

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) פנה להנהלת רדיו 103FM להדיח לאלתר מכל פעילות בתחנה את השדרן נתן זהבי. בוסו ציין במכתבו: "היום נחשפנו לשפל חדש של ביבים כאשר אחד משדרני תחנת הרדיו 103 מר נתן זהבי פער את פיו כנגד קודשי ישראל וביזה את הקדוש והיקר לעם היהודי בכל הזמנים תוך הסתה ודברי בלע חסרי תקדים בהתבטאויות שפלות ופוגעניות על מצוות וקודשי העם היהודי".

בוסו דרש מההנהלה: "אבקש לאלתר וללא דיחוי להשעותו מכל פעילות בתחנת הרדיו ולקיים הליך שימוע מזורז ומיידי עד לפיטוריו הסופיים. קודשי ישראל והעם היהודי ומנהגיו אינם מושא ללעג ולביזוי".

ח״כ משה אבוטבול אמר: "כשנתן זהבי בשידור ברדיו 103 מטנף את פיו ובז לכל הערכים היהודיים וגם נותן עצות למניחי התפילין כיצד לחנוק את עצמם.. אני מבין שהשמאל במצוקה אדירה, אבל גם מבין שכל מי שבגוש שכנגד ולא מגנה את דבריו הוא שותף מלא לפשע ולרשע! מיסטר זהבי, ה' נתן וה' גם לקח, תנחומי על איבוד השלטון".

מארגון בצלמו נמסר: "מדובר בחציית קו אדום. פנינו בדחיפות לנציב הרשות השניה בדרישה להטיל קנס כספי עצום על התחנה וכן לפטר את השדרן נתן זהבי. יהודים אלפי שנים מסרו נפשם על תפילין והשדרן מסית וקורא לאנשים לקחת את רצועות התפילין ולהתאבד איתם?".

"לאן הגענו שבמדינת ישראל מדינת היהודים יבזו כך דתיים ותפילין. נקעה נפשו של הציבור משדרנים מאוסים כאלה שמסיתים ופוגעים. בדיוק בשביל זה יש כללי אתיקה ועליו לשלם את המחיר ולעוף הבייתה ועל מנהליו לפטרו באופן מידי", מסרו מ'בצלמו'.

ברשתות החברתיות החלו בשעה האחרונה להפיץ עצומה המיועדת להנהלת הרדיו ובה קריאה לפטר את השדרן נתן זהבי בשל ההתבטאויות הקשות שלו.

כזכור לפני מספר חודשים זהבי הסתבך שוב כשאמר בשידור: "אתמול ראיתי חצי שעה את תוכנית 'הפטריוטים'… אחרי זה כתבתי וידוי שרציתי שבאמצע שאני צופה בזה, שהאולפן יישרף על יושביו. אמרתי דבר קשה, אני יודע".

ברדיו מסרו בתגובה לסערה כי הוחלט להשעות את זהבי מתפקידו וכתבו כי "התבטאותו של נתן זהבי בשידור היום היא אמירה חמורה, שאין לה מקום בשידורי רדיו 103fm, ושמהווה חצייה בוטה של גבולות חופש הביטוי".

עוד כתבו כי "לאחר בירור הנושא עם המגיש, החליטה הנהלת הרדיו להשעות את המגיש משידור עד להודעה חדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר