מרכיבים ממשלה?

מאז יום רביעי: חמישה ימים של נתק בין נתניהו לסמוטריץ'

רבני הציונות הדתית יצאו בקריאה נחרצת לבצלאל סמוטריץ' שלא לוותר על תיק הביטחון, אך בנתיים נרשם נתק מוחלט בין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ליו"ר הציונות הדתית | ביום רביעי האחרון נתניהו ניסה לשכנע את סמוטריץ' לקחת את תיק האוצר (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וסמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מרכיבים ממשלה? ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בנתק של חמישה ימים - מאז יום רביעי, כך מדווח היום (שני) הפרשן עמית סגל ב'חדשות 12'.

לפי הדיווח, ביום רביעי, זו היתה הפעם האחרונה שנתניהו וסמוטריץ' שוחחו, ואז, נתניהו הפציע בסמוטריץ' שייקח את תיק האוצר ולא את תיק הביטחון.

אתמול, לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע כי הוא רוצה לכהן כשר האוצר, בציונות הדתית הודיעו כי סמוטריץ' יקבל את תיק הביטחון, אך בנתיים לא חלה כל התקדמות במגעים בין הצדדים.

כפי שדווח מוקדם יותר, רבני הציונות הדתית בראשות זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן והרב יעקב אריאל התכנסו אמש וקיבלו עדכונים מיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על המגעים הקואליציוניים להקמת ממשלה.

סמוטריץ' בפגישתו עם הרבנים (ללא קרדיט)

בפגישה השתתפו הרב דוד חי הכהן ראש ישיבת אורות התורה בת ים, הרב יהושע שפירא ראש ישיבת ההסדר רמת גן, הרב חיים גנץ ראש ישיבת מעלה אליהו, הרב שמעון כהן ראש מוסדות בית מוריה, הרב יואל מנוביץ' ראש ישיבת הגולן בחיספין, הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר שדרות והרב דוד תורג׳מן ראש ישיבת דימונה.

בהודעה שיצאה הבוקר, נאמר כי "הרבנים תמכו בדרישתו של יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' לתיק הביטחון ואמרו כי עליו לעמוד באופן חד משמעי ובלתי מתפשר על הדרישה לתפקיד שר הביטחון כדי לחזק את בטחונה של מדינת ישראל, לחזק את רוח צה"ל, למנוע הקמת מדינה פלסטינית ולהסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון".

עוד נמסר כי "הרבנים מבקשים לעמוד על דרישת המפלגה לתיקי החינוך והדתות וציינו כי יש חשיבות עליונה שהציונות הדתית תוביל את העשייה למען הזהות היהודית של המדינה ברוח תורת ארץ ישראל. הרבנים פנו בקריאה אישית לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להכיר בכוחה בערכה ובשותפותה של הציונות הדתית שזכתה לאמון של למעלה מחצי מיליון מצביעים וקיבלה 14 מנדטים".

סמוטריץ' ביציאתו מהבית של דרעי, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אמש, הגיע סמוטריץ' לפגישה עם יו"ר ש"ס דרעי בביתו בשכונת הר נוף בירושלים, במהלכה, דרעי הבהיר כי בכוונתו לקחת את תיק האוצר וסמוטריץ' הבהיר כי בכוונתו לקחת את תיק הביטחון, והשניים סיכמו לעמוד בקשר. ביציאתו מהפגישה, אמר סמוטריץ' כי "היתה פגישה מצוינת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר