הפעם הראשונה | מבצע 1000

'המשמר הלאומי' פשט על 63 יעדים; 20 נעצרו | תיעוד מיוחד

בפעם הראשונה, כוחות המשמר הלאומי הישראלי של משמר הגבול, פעלו במבצע רחב היקף במחוז חוף - תוך פשיטה על 63 יעדים שונים, ועצרו 20 חשודים בעבירות אמצעי לחימה ואלימות. כמו כן נתפסו אקדח, תחמושת וחלקי אמצעי לחימה שונים | תיעוד (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המבצע הלילי (צילום: דוברות המשטרה)

"סופה נודדת" - מבצע 1000: לפנות בוקר (שני) פשטו 850 לוחמים ושוטרים מכוחות המשמר הלאומי הישראלי של מג"ב יחד עם החטיבה הטקטית, החטיבה לביטחון פנים, לוחמי מג"ב חוף יחד עם שוטרי מחוז חוף, אגף סייף, משטרת התנועה, יחידת מתפ"א ובסיוע מסוק משטרתי, רחפנים, כלבנים ועוד.

הלוחמים והשוטרים פעלו ב-63 יעדים במוקדים שונים, 44 מתוכם בגזרת מרחב אשר ו-19 בגזרת מרחב מנשה, ביישובים ג'דידה מכר, ירכא, כפר יאסיף, זאלפה, סאלם, אום אל פאחם, ברטעה, ג'סר א זרקא ובאקה אל גרביה.

במכרז בילוי בירכא תפסו הכוחות אקדח, מחסנית, תחמושת, שלושה שוהים בלתי חוקיים, מעסיק ומלין. כמו כן הוחרם אופנוע ומצלמות מהמקום. בנוסף, בירכא, עוכב חשוד בהחזקת חלקי אמצעי לחימה כמו ידית לנשק M16, כוונת השלכה וכדורים בתפזורת, בנוסף נתפסו סמים במקום. כמו כן נעצר חשוד נוסף בירכא שהחזיק אפוד קרמי צבאי, כדורים וסמים בתפזורת.

מפקד המשמר הלאומי ישראלי, תת-ניצב מאיר אליהו (צילום: דוברות המשטרה)

לוחמי החטיבה הטקטית של מג"ב עיכבו חשוד ביאסיף והחרימו רכב ממוגן וטלפונים סלולריים. במוקד אחר ביאסיף לוחמי מג"ב עיכבו חשוד והחרימו 30,000 שקלים.

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר וראש אגף סייף ניצב נתן בוזנה עמדו מקרוב על פעילות המשמר הלאומי הישראלי של מג"ב.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר כי "משמר הגבול הינו הזרוע המבצעית הארוכה של משטרת ישראל ובתוכה המשמר הלאומי הישראלי שהחל לפעול בשבועות האחרונים. היום פעלו הלוחמים במחוז חוף במבצע משמעותי ראשון, כוחות גדולים ומיומנים במספר רב של יעדים במקביל תוך הפעלת יכולות ואמצעים מתקדמים, יחידות שונות כמו מסתערבים, בלשים, לוחמי יסמ"ג, כלבנים, אופנועים ועוד. זוהי יריית הפתיחה הראשונה של המשמר הלאומי, זהו המודל שנעבוד לפיו ונגיע לכל מי שעלול לפגוע בביטחונם ושלומם של אזרחי מדינת ישראל".

מפקד המשמר הלאומי ישראלי, תת-ניצב מאיר אליהו (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר אמר כי "מבצע זה, הרחב ביותר שנערך בגזרת מחוז חוף בשנים האחרונות מצטרף לשני מבצעים קודמים בהיקף נרחב שנערכו בגזרת המחוז, כל זאת במטרה לשים ידינו על העבריינים במוקדים השונים ולסגור עימם חשבון בגין עבירות שביצעו ובכך לחזק את ביטחון התושבים ואת המשילות באזור. המשטרה, על שלל כוחותיה ואמצעיה תמשיך לפעול בכל מקום ובכל זמן כנגד גורמים עבריינים בכלל התחומים".

ראש אגף סייף, ניצב נתן בוזנה, סיפר כי "היום נערכה הפעימה השלישית במסגרת מבצע "סופה נודדת" במספר ישובים במחוז חוף. הפעילות התקיימה עם כ-850 שוטרים מ"המשמר הלאומי" שוטרי מחוז חוף ואגף סי'ף.

"יחידת "המשמר הלאומי" הוקמה לאחרונה ביוזמה והנחייה של מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, והיא אמורה להוות כוח אגרוף בפעילות כנגד האלימות בחברה הערבית ובעיתות חרום. היחידה מהווה מכפיל כוח לכוחות שפעלו עד כה בשטח. מטרת המבצע היא להוריד את רמת הפשיעה בערים מדממות אשר סומנו מראש וכל זאת כדי להקנות ביטחון אישי לאזרח הנורמטיבי.

"אנו נמשיך לטפל בנחישות במחוללי הפשיעה והאלימות בחברה הערבית תוך חיזוק המשילות והעצמה של האזרח הנורמטיבי שראוי לבטחון אישי ואיכות חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר