שיא של כל הזמנים: שלוחי חב"ד יסיימו יחד 36 ספרי תורה

מעמד הסיום ההיסטורי יתקיים במסגרת כינוס שלוחי הרבי מליובאוויטש בניו יורק. לאחר החגיגה יועברו ספרי התורה ל-36 קהילות יהודיות ברחבי העולם (חסידים)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
36 עצי החיים מוכנים למשלוח מארץ הקודש לארה"ב, היום (צילום: חב"ד)

במעמד ההצדעה המסורתי לאלפי שלוחי חב"ד, ה"בנקאעט", שיתקיים בתחילת השבוע הבא בניו יורק, יישבר שיא בחגיגה היסטורית של סיום כתיבת 36 ספרי תורה מהודרים.

במעמד ההצדעה השנתי משתתפים, לצד אלפי שלוחי הרבי מליובאוויטש, גם אלפי התומכים מכל קצוות תבל. אם בכל שנה המעמד מרתק אליו את כלל המשתתפים, הרי שהשנה, סיום כתיבת 36 ספרי התורה יקנו לאירוע אווירה ייחודית ומרוממת.

על כתיבת 36 ספרי התורה הכריז יו"ר 'ועד הכינוס' הרב משה קוטלרסקי, בכינוס השלוחים בשנה שעברה, לצד שורת מיזמים, במטרה להרחיב את הפעילות היהודית, חובקת העולם, של שלוחי הרבי זי"ע. כך, למשל, הוכרז על בניית 120 מקוואות טהרה במקומות שטרם זכו לכך, הקמת ספריות קהילתיות והרחבת החיים היהודיים ביבשות רבות.

אחת היוזמות הבולטות, הייתה, כאמור, כתיבת 36 ספרי תורה, במטרה להעניק אותם לקהילות יהודיות ללא ספרים משלהם. עם הכרזת היוזמה, פנו יהודים אמידים מסביב לגלובוס וביקשו לתרום את חלקם ליוזמה ההיסטורית. חלק מהספרים יועברו לבתי חב"ד בג'מייקה, איביזה שבספרד, אוגנדה, ועוד.

לאחר סיום כתיבת 36 ספרי התורה, יתקיים מעמד הגבהת התורה ברוב עם, עם ריקודים סוחפים של אלפי השלוחים ותומכיהם.

"במשך ארבע שנים עבדנו על ביסוס הקהילה שלנו", מספר שליח חב"ד בג'מייקה הרב יעקב רסקין, שיחד עם רעייתו הרבנית מושקא, מנהלים את בית חב"ד באי. בית חב"ד בג'מייקה יהיה אחד מ-36 הקהילות היהודיות שיקבלו את ספר התורה. "כעת אנחנו שמחים שסוף כל סוף נקבל ספר תורה משלנו. זה יתרום רבות לביסוס ולקביעות שלנו, כאן, בקהילה היהודית בג'מייקה".

הרב מנדי קוטלרסקי, מנהל אגף הפעילות העולמי של חב"ד 302, אומר כי "מדובר ברגע היסטורי עבור 36 הקהילות היהודיות שצמאות לספר התורה ומחכות לו בשמחה גדולה".

תאריך הסיום הראשוני של כתיבת 36 ספרי התורה היה בחודש ניסן תשפ"ג, אולם לאחר מאמצים כבירים, סופרי הסת"ם הצליחו להגביר את הקצב והמועד החדש הינו בכינוס השלוחים העולמי שייפתח בסוף השבוע הקרוב בחצר הרבי בניו יורק – בו יחגגו שלוחי הרבי את הצמיחה הבלתי נתפסת, למרות השנים הקשות האחרונות, של בידודי הקורונה והמלחמה באוקראינה.

רק בשנה האחרונה הוקמו 120 בתי חב"ד חדשים ברחבי העולם, ובהם בזמביה, ברמודה ועוד. חלק משמעותי מהצמיחה, נזקפת לזכותו של הנגיד רב הפעלים ר' יקותיאל רוהר, שהוכרז כנואם המרכזי במעמד ההצדעה המסורתי ביום ראשון הבא.

"בשנה זו, שנת הקהל", אמר הרב משה קוטלרסקי, "נעשה ככל שביכולתנו להקל על צמיחתם של הקהילות היהודיות מסביב לעולם. נמשיך לדחוף עוד ועוד יוזמות, במטרה לחבר כל יהודי לאור התורה והמצוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר