ריאיון פרישה • צפו

עופר ברקוביץ' באולפן: "במצב הנוכחי - בעוד עשרים שנה העיר ירושלים תהפוך לחרדית"

ההחלטה לפרוש מסיעת 'התעוררות' ולקחת פסק זמן מהפוליטיקה; הסיכוי לנצח ראש עיר הנתמך על ידי הסיעות החרדיות; איך הוא רואה את ירושלים עוד 20 שנה; הצורך בשכר לחברי מועצה ויחסיו עם החרדים • עופר ברקוביץ' נפרד בריאיון לישי כהן באולפן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

תחילה התייחס ברקוביץ להחלטה לפרוש ומסביר: "אחרי 15 נשה אני חושב שהגיע הזמן גם להתחדשות בתוך 'התעוררות', חוסר הרצון של משה ליאון לשתף פעולה, וגם המחירים האישיים שאתה במועצת העיר בלא משכורת, בסוף זה הוביל אותי לחשוב לעצור רגע ולקחת פסק זמן".

ברקוביץ טוען כי חובה לשנות את החוק ולשלם שכר לחברי מועצת העיר שלא בקואיליציה: "אני 15 שנה בפעילות ציבורית, 11 מהן בהתנדבות מלאה, זה גם לנהל את 'התעוררות', וגם במועצת העיר ומול התושיבם, זה פוגע בדמוקריטה. יו"ר האופוזיציה חייב להיות בשכר, אתה גם מייצר פתח לשחיתות, זה חמור מאוד מצב בטח בעיר כמו ירושלים, אתה יושב ימים שלמים ואתה לא מקבל שקל, על חשבון העבודה, על חשבון המשפחה".

על הסיכוי לנצח ראש עיר מכהן הנתמך על ידי רוב הציבור החרדי בעיר אומר ברקוביץ: "הפסדתי לליאון בפער זעום, אין ספק שהעובדה שהבלוק החרדי מאחורי משה ליאון - היא משמעותית. יש משמעות גם לראש עיר מכהן, אני חושב שברור שבמצב הדמוגרפי היום - יש משמעות מאוד כבדה למפלגות החרדיות".

עופר ברקוביץ בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

יו"ר 'התעוררות' מתייחס לשינוי של ירושלים שהופכת ליותר חרדית: "אנחנו אוהבים את הציבור החרדי, אם לא נדע לשמור על ירושלים כעיר שמחברת בין השבטים, התפקיד ההיסטורי של העיר תפגע, העיר לא תעניין את הממשלה".

לדברי ברקוביץ: "ירושלים בעוד עשרים שנה תהיה חרדית, אם לא תהיה מנהיגות מספיק רצינית שתציע אופק כלכלי ואיכות חיים זה המצב. אם השירותים יהיו מכוונים רק לציבור החרדי - אז לא יהיו בה חילונים, זה לא טוב לעיר".

באשר להמשך דרכה של סיעת 'התעוררות' הוא אומר: "התנועה חזקה, בנינו יחד מוסדות דמוקרטיים, יש עשרות ומאות פעילים שרתומים לדרך שלנו. אני לא עוזב את התנועה, נמשיך ללוות אותה, אני חושב שזה נכון שיש פה רגע דרמטי של חילופי דורות, הגיוני שאחרי 15 בן אדם יגיד לצרך לקחת אוויר ולהשקיע במשפחה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר