מ'הביטחון' ועד 'ההתיישבות'

משבר בדרך להרכבת ממשלה: נתניהו וסמוטריץ' במבוי סתום

פגישתם של נתניהו וסמוטריץ', לא הובילה לפריצת דרך במשא ומתן; נתניהו מסרב לתת לו את תיק הביטחון ושואף לריסון מדיני, סמוטריץ' לא מוותר; ומה יעלה בגורל ההתיישבות? (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בחשוון תשפ"ג | 15.11.22
סמוטריץ' ונתניהו, הערב (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

משבר בדרך להרכבת ממשלה: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, נועד הערב (שלישי) עם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', לאחר שישה ימים של נתק, אך בפגישה לא חלה כל התקדמות, והצדדים התבצרו בעמדתם.

לפי הדיווח של הפרשן עמית סגל ב'חדשות 12', נתניהו הודיע לסמוטריץ' כי הוא מסרב לתת לו את תיק הביטחון, אך גם לא יכול לתת לו את תיק האוצר, בו מעוניין כעת יו"ר ש"ס אריה דרעי.

נתניהו הסביר לסמוטריץ' כי בשל המצב הביטחוני נדרשת כעת התנהלות מתונה בתחום המדיני-ביטחוני, עד לתום כהונתו של ג'ו ביידן כנשיא ארה"ב.

סמוטריץ' ונתניהו בפגישתם הערב

לפי הדיווח של טל שלו ויקי אדמקר ב'וואלה', סמוטריץ' זעם ואמר לנתניהו כי לא ייכנס לממשלה שלא תקדם את האג'נדה שבשמה נבחר.

יהודה שלזינגר דיווח ב'ישראל היום' על "פערים משמעותיים בין נתניהו וסמוטריץ'", כאשר עיקר הבעיה היא ההתיישבות. בעוד נתניהו רוצה ריסון מדיני, סמוטריץ' מתנגד.

גורמים בליכוד טענו לאחר הפגישה כי "בפגישה עם סמוטריץ' נתניהו הציע להקים ממשלה באופן מיידי כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה".

"נוכח המצב המדיני והביטחוני אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג'ובים במקום לנצל את ההזדמנות", אמר נתניהו לסמוטריץ', לפי הודעת הליכוד.

לאחר הפגישה של נתניהו וסמוטריץ', נועד ח"כ יריב לוין, שמרכז את המשא ומתן הקואליציוני לפגישת המשך עם סמוטריץ'. כעת, צפוי נתניהו להרכיב חבילת פיצוי לאריה דרעי, כדי שיוותר על האוצר לטובת סמוטריץ'.

גורמים בציונות הדתית: "מוטרדים מהדיווחים על כך שנתניהו מתנגד למינוי של סמוטריץ' בשל הלחץ של ממשל ביידן והחשש שיוביל מדיניות תקיפה כנגד הטרור והרשות הפלשתינית ויפעל להסדרת ההתיישבות, למניעת ההשתלטות של הרשות על השטחים הפתוחים ולתנופת בניה ביו"ש.

"לא נסכים לכניעה לתכתיבים זרים ולחזרה למדיניות של 'הקפאת הבניה' בהתיישבות של נתניהו ב-2009-2010".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר