משיב אש באולפן | צפו

ישראל אייכלר: "אין הסכם קואליציוני בלי הסדרת תקציב החינוך"

הניצחון בבחירות; הקשיים בהקמת ממשלה; הדרישות של 'יהדות התורה'; הסדר תקציב החינוך החרדי; הדרישה לפסקת ההתגברות והמס על השתיה מתוקה • ח"כ ישראל אייכלר בריאיון לישי כהן באולפן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

שבועיים וחצי לאחר ניצחון הימין-חרדים בבחירות ובצל הקשיים בהרכבת הממשלה, ח"כ ישראל אייכלר התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' ומסכם את מערכת הבחירות, מציד את התנאים של 'אגודת ישראל' להקמת הממשלה, מתייחס לסערת החינוך בבעלזא, מאשים את ליברמן באנטישמיות ומסביר את 'פסקת ההתגברות'. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

בפתח הריאיון התבטא אייכלר: "עכשיו אני שמח לבוא אליכם, לפני הבחירות אני חשבתי כל פעם כמה זה יכול להזיק, עכשיו אנחנו יכולים להסביר לציבור בלי חשש שמישהו לא יכניס את הפתק הנכון בגלל שאמרתי כך או כך".

על ההפסד של המנדט השמיני הוא אומר: "אתה לא תאמין, הוא קיבל רק 213 אלף קולות ואנחנו 283 קולות, אתה מבין את הפער? והוא קיבל את המנדט השישי על חשבון השמיני שלנו. הייתי אצל יהודי מקובל צדיק והוא אמר לי 'מה שיצא בבחירות זה רק הקב"ה יקבע, לא אתם, את ההשתדלות להכניס את הפתק צריך לעשות', כששמעתי שליברמן קיבל את השישי על חשבון השמיני שלנו - איבדנו בפחות מאלף קולות, אז היה מאוד כואב אבל אמרתי: הוא כבר אמר לי, הקב"ה רוצה ככה, אתה לא תשנה את העולם".

"ממש לא נעים ומתחיל להזכיר שכמה וכמה פעמים שלביבי היה 28 יום וברגע האחרון הוא פספס, אני מאוד מקווה שהפעם לא חוזרים על הטעות הזאת", אומר אייכלר בהקשר של הקשיים בהקמת הקואליציה.

אייכלר מסביר ש'יהדות התורה' מתעקשת שבהסכם הקואליציוני יהיו הסכמים מפורטים בכמה נושאים: "בלי פסקת ההתגברות אנחנו יודעים שיש בג"צ שתפס שלטון".

ח"כ ישראל אייכלר בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

אייכלר ממהר לדבר על הדרישה לתקצוב החינוך החרדי: "אין הסכם קואליציוני בלי הסדרה של תקצוב החינוך החרדי, זה מוסכם על כל חברי 'יהדות התורה'. זאת ההתחייבות של כל החברים לפני הבחירות, בלי זה אין קואליציה. כל הנציגים וכל גדולי ישראל חתמו על זה שזה הדבר הראשון, כמעט רק על זה דיברנו בין צוותי המשא ומתן".

באשר למתווה החינוך של בעלזא, שלא יצא אל הפועל, אייכלר מדבר בתקיפות: "בחינוך העצמאי ו'בני יוסף' לומדים 100% ליבה, אנחנו הסכמנו רק אנגלית, למה? כי אנחנו כבר לומדים אנגלית. מה שהיה הוא שיהיה. אפילו את המדעים שיש ב'חינוך העצמאי' ו'בני יוסף' - לא הסכמנו להכניס. אנחנו קובעים את הכל, לומדים חשבון. למה הייתה התנגדות? כנראה מישהו רצה שחסידות בעלזא תקבל את המקום השמיני והם את המקום השביעי ואז הם הלכו למרנן ורבנן ואמרו שהולכים להעביר את כל תלמודי התורה לליבה ולפיקוח".

אייכלר מתייחס לדרישה לפסקת התגברות ברוב של 61 ואומר: "מי נתן לבית המשפט העליון סמכות לבטל חוקים? הם עשו הפיכה בלתי חוקית הנוראה ביותר שהייתה במזרח התיכון, במדינות אפריקה אין הפיכות כאלו. מעולם לא הייתה סמכות לבג"צ לבטל חוקים, לא היה להם ולא יהיה להם. הגברת בייניש כמעט הביאה לנו מלחמת דמים ברחובות. לא נסכים לרוב של 65, מספיק 61. אנחנו מחזירים את הדמוקרטיה ומבטלים את הדיקטטורה שהם עשו בהפיכה משפטית".

בנושא המס על החד פעמי אומר אייכלר: "חייבים לבטל את המס הזה כי הוא מס גזעני ואנטישמי. ם אחר כ יחליטו שאסור לשתות מתוק אז שיעשו הסברה וכל מיני דברים להסביר לילדים. זה חוק אנטישמי גזעני, חוק שמכוון נגד מגזר מיוחד וכל העולם שתק. הכוונה הייתה לציבור החרדי. אבל מזה סבלו כל האזרחים מיוקר המחיה, כל יוקר המחיה שיש היום זו בגלל הגזירה הזו. אנחנו לא נתמוך בשום ממשלה שלא תבטל את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר