מדיניות חדשה

זלנסקי בשיחה עם כתבים בקייב: נתניהו הבטיח שישקול מתן סיוע לאוקראינה

שבוע אחרי שיחתו עם ראש הממשלה הישראלי, הצהיר היום זלנסקי כי נתניהו הבטיח לו שישקול מחדש מתן סיוע במערכות הגנה לקייב (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
קרב במלחמה. אילוסטרציה (צילום: צבא אוקראינה)

בשיחה שנשא היום (רביעי) כתבים בקייב, הצהיר נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי כי שוחח לאחרונה עם ראש הממשלה הישראלי המיועד נתניהו, וזה הבטיח "שישקול" סיוע לאוקראינה בדמות מערכות הגנה אוויריות.

זה חודשים ארוכים שאוקראינה מבקשת מישראל סיוע בדמות מערכות הגנה של כיפת ברזל, מפני מתקפות רוסיות. במהלך תקופת הבחירות אמר נתניהו לא אחת, בראיונות שונים שהעניק בכלי תקשורת אמריקנים, כי יבחן מחדש את המדיניות בנושא.

לפני כשבוע שוחחו זלנסקי ונתניהו, בעקבות ניצחונו של האחרון בבחירות. בהודעה שהוציא הליכוד לאחר הפגישה הוזכר כי "ראש הממשלה המיועד נתניהו הודה לו על הברכות וחזר על דבריו במערכת הבחירות, שלאחר שיכנס לתפקידו הוא יבחן בכובד ראש את סוגיית אוקראינה".

בתוך כך המלחמה באוקראינה נמשכת. אתמול הופצצה אוקראינה במתקפת טילים רוסיים. טיל אף נפל בפולין באזור הגבול ועורר סערה בשל היות פולין חלק ממדינות נאט"ו. רוסיה הכחישה כי מדובר בטיל שלה.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', נשיא ארצות הברית ביידן אמר במהלך הלילה כי מדובר ב"סבירות נמוכה" שזהו אכן טיל רוסי. בעקבות ההצרה, בקרמלין ברכו את הנשיא האמריקני.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב האשים את פולין ומדינות נוספות ב"תגובה היסטרית" לתקרית בפולין ואמר כי הוא מציין לטובה את "התגובה המאופקת והמקצועית הרבה יותר של הצד האמריקאי ושל הנשיא האמריקני".

ברוסיה גם מכחישים את המתקפה הנרחבת שביצעו על בירת אוקראינה וטענו כי הפגיעות בקייב נגרמו מניסיונות יירוט כושלים של צבא אוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר