יעמוד בהבטחות?

מרכיבים ממשלה: הסיכומים הדרמטיים בין נתניהו לבן גביר

המשא ומתן להקמת ממשלה נמשך: נחשפים סעיפים מההסכם הקואליציוני שסוכמו בין הליכוד לעוצמה יהודית של איתמר בן גביר (חדשות פוליטיקה)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
נתניהו ובן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Avshalom Sassoni/Flash90)

במסגרת המשא ומתן הקואליציוני להקמת ממשלה, הגיעו חבר הכנסת איתמר בן גביר וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שאף נפגשו היום (רביעי) למספר שעות, לסיכומים על הכשרת מאחזים ושינוי חוק ההתנתקות.

לפי הודעת הליכוד, נתניהו סיכם עם בן גביר כי חוק ההתנתקות ישונה ויתוקן, כך שיאפשר שהיית יהודים בחומש. בחדשות 13 דווח כי בפגישתו עם נתניהו, הציב בן גביר את הדבר כאחד מהתנאים בהסכם הקואליציוני. כמו כן בג"צ צריך לתת את דעתו על הנושא.

בנוסף סיכמו נתניהו ובן גביר על הסדרת ההתיישבות הצעירה תוך 60 יום מכינון הממשלה, על ׳חוק דרומי׳ מורחב על בסיסי צה״ל כדי למנוע את גניבות הנשק מבסיסי הצבא ולהגן על חיילי צה״ל.

עוד סעיפים מההסכם הקואליציוני שנחשפו: חוק עונש מינימום על פשיעה חקלאית ו׳פרוטקשן׳, האצת התכנון והביצוע של כבישים עוקפים והרחבת ציר 60, לרבות הגדלת והקדמת התקציבים לצורך הביצוע - פרויקט בהיקף של מיליארד וחצי ש״ח. וכן קידום מתווה אביתר - הקמת ישיבה בתום הסקר.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', במהלך הפגישה בין נתניהו ובן גביר פרסם הליכוד כי ישנה התקדמות משמעותית במגעים בין עוצמה יהודית ובין הליכוד.

הדברים מגיעים ברקע משבר בין נתניהו לסמוטריץ' בצל דרישתו לתיק הביטחון או האוצר. לפי הדיווח של הפרשן עמית סגל ב'חדשות 12', נתניהו הודיע לסמוטריץ' כי הוא מסרב לתת לו את תיק הביטחון, אך גם לא יכול לתת לו את תיק האוצר, בו מעוניין כעת יו"ר ש"ס אריה דרעי.

נתניהו הסביר לסמוטריץ' כי בשל המצב הביטחוני נדרשת התנהלות מתונה בתחום המדיני-ביטחוני, עד לתום כהונתו של ג'ו ביידן כנשיא ארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר