המשמעות: הרחבת המערך הרוסי

ההתקרבות הרוסית לאיראן נמשכת: תסייע לרוסיה בבניית מל"טים חדשים באוקראינה

אחרי שאיראן סיפקה כמות גדולה של מל"טים לרוסיה לצורך המלחמה באוקראינה, מל"טים שהסבו נזק גדול לתשתיות באוקראינה, בייחוד תשתיות אנרגיה - במערב מדווח כי איראן אמורה להקים פס ייצור חדש בסמוך לאוקראינה מה שיגביר משמעותית את הפגיעה האיראנית באוקראינה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מל"ט איראני שנפל באוקראינה (צילום: צבא אוקראינה)

בעוד רוסיה נסוגה מהעיר חרסון ובעיר חוגגים האוקראינים את השחרור משמונה חודשים של כיבוש רוסי, במוסקבה פועלים להרחיב את מערך המל"טים שפגעו באורח קשה בתשתיות אוקראיניות, בעיקר תשתיות חשמל ואנרגיה שניתקו מיליונים מרשת החשמל.

על פי דיווח של העיתון 'וושינגטון פוסט' עולה כי נחתם הסכם בין מוסקבה לטהראן לפיו האיראנים ירחיבו את אספקת המל"טים לרוסיה ויקימו פס ייצור של המל"טים בשטח רוסיה הסמוך לגבול האוקראיני.

מדובר בעליית מדרגה והתקרבות נוספת בין רוסיה לאיראן, כשהמשמעות המיידית היא הרחבה נרחבת של מספר המל"טים איתם יוכלו לתקוף הרוסים.

לצד זאת, כך עולה מהדיווח, כי בטהראן מקווים כי הייצור בשטח רוסיה, ולא בשטח איראן, יוכל לסייע להם לטשטש את העובדה שאיראן מסייעת לרוסים, זאת בזמן שבאיראן מכחישים כי אספקת המל"טים סופקה במהלך המלחמה וטוענים כי המל"טים האיראנים המוחזקים על ידי רוסיה סופקו עוד קודם לפלישה לשטח אוקראינה.

על פי גורמים בכירים בטהראן ובמוסקבה, העסקה הסודית נחתמה בשבועיים האחרונים ומאז שתי המדינות נערכות במהירות להקמת התשתיות לפס הייצור החדש.

בחודשיים האחרונים של המלחמה באוקראינה הפעילה רוסיה יותר מ-400 מל"טים מתוצרת איראן שהסבו כאמור נזק רב לתשתיות.

לצד זאת, באוקראינה דיווחו במהלך השבת כי רוב מ-10 מיליון בני האדם שנותקו מחשמל בעקבות ההפגזות הרוסיות התחברו בחזרה אל רשת החשמל - זאת אחרי שביום חמישי האחרון נותקו בעקבות מתקפה רוסית נרחבת בכל רחבי אוקראינה.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק הגיע מוקדם יותר היום לביקור בקייב, שם פגש את הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי.

במהלך הביקור הבטיח סונאק סיוע נוסף מבריטניה לאוקראינה לצורך המאמץ המלחמתי בשווי של 60 מיליון דולר. "בריטניה תספק חבילה חדשה וגדולה של הגנה אווירית כדי לסייע בהגנה על אזרחים אוקראינים ותשתיות לאומיות קריטיות מפני מטח אינטנסיבי של תקיפות רוסיות" נמסר מבית ראש הממשלה האוקראיני.

בהמשך הביקור ביקר בבתיהם של חיילים אוקראינים שנפלו במהלך המלחמה ברחבי אוקראינה ופגש ניצולים מאיזורי הקרבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר