40 שנות שלטון מושחת

זו הסיבה שהנשיא שמכהן עוד מימי בגין צפוי לנצח בבחירות

תאודורו אוביאנג נגמה מבאסוגו הוא הנשיא שמכהן בתפקיד הכי הרבה זמן בעולם והוא לא עוצר גם בגיל 80 ומכוון בבחירות היום לכהונה נוספת (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: הקרמלין)

תאודורו אוביאנג נגמה מבאסוגו הוא השליט הבלתי מעורער של גינאה המשוונית ב-43 השנים האחרונות וכעת, כשחצה את גיל 80, החליט להתמודד לכהונה נוספת.

לאחר נפילתו של קדאפי הפך למנהיג שמנהיג מדינה בפועל במשך התקופה הארוכה ביותר בעולם, ובבחירות שמתקיימות במדינה היום (ראשון) הוא צפוי לנצח ברוב מוחץ.

הסיבה לא מפתיעה. גינאה המשוונית נחשבת לאחר המדינות בהן דמוקרטיה היא אפילו לא המלצה. מאז שביצע הפיכה והדיח את דודו מתפקיד נשיא המדינה והוציא אותו להורג, אין במדינה באמת תוצאות אמת.

כך למשל במערכות קודמות זכה להישגים של 97 אחוזי תמיכה ועל פי דיווחים מהמדינה מבאסוגו מקיים פולחן אישיות ולמהלל עצמו כמו במדינות רודניות אחרות.

בבחירות שנערכו בשנת 2002, זכה באחת הקלפיות להישג משונה כשזכה ב-103 אחוזים מהקולות, דבר שהיווה הוכחה נוספת על דיכוי האופוזיציה בידיו.

על פי ההערכות, המנהיג שמכהן עוד כשקנדי היה נשיא ארצות הברית ובגין היה ראש משמלה בישראל מחזיק בהון של מאות מיליונים והוא לא מתכוון לפרוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר